- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 5911-5920 )
5911 - Ebu Musa radiyallahu
anh anlatiyor: "Medine'de bir ev, geceleyin aile halki icinde oldugu halde
yandi. Durumlari Aleyhissalatu vesselam'a haber verilmisti: "Bu ates var
ya! Sizin dusmaninizdir. Uyudugunuz zaman onu sondurun de size zarar
vermesin!" buyurdular."
Buhari, Isti'zan; Muslim,
Esribe 101, (2016).
5912 - Ali Ibnu Omer Ibni
Ali Ibni'l-Huseyn Ibni Ali radiyallahu anhum anlatiyor: "Resulullah
aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Ayaklar cekildikten
sonra (evlerden disari) cikmayi azaltin. Cunku Allah Teala hazretlerinin
hirkisim hayvanati vardir, bu saatten sonra (yuvalarindan cikip) ortaliga
yayilirlar."
Ebu Davud, Edeb 115,
(5103).
5913 - Rafi' Ibnu Hadic
radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam Medine'ye
geldiginde, Medineliler hurma telkih ediyorlardi:
"Ne
yapiyorsunuz?" diye onlara sordu. Medineliler:
"Bu, eskiden beri
yapmakta oldugumuz bir sey!" deyip (acikladilar). Aleyhissalatu vesselam
da: "Eger bunu yapmasaniz belki de sizin icin daha iyi olur!"
buyurdular. Bunun uzerine Medineliler o isi biraktilar. Hurma agaclari (o yil
cagla) doktu (ve meyve tutmadi).
Durum Aleyhissalatu
vesselam'a haber verilince soyle buyurdular:
"Bilin ki, ben bir
beserim. Size dininizle ilgili bir emirde bulunursam onu derhal alin. Eger
kendi re'yime dayanan bir sey emredersem, bilin ki ben bir insanim!"
Muslim, Fezail 140, (2362).
5914 - Hz. Ebu Hureyre
radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular
ki: "Horozlarin ottugunu isittiginiz vakit, AIlah'tan lutuf ve ikramini
talep edin. Zira onlar bir melek gormustur. Merkebin anirmasini isittiginiz
zaman seytandan Allah'a siginin. Cunku o da bir seytan gormustur."
Buhari, Bed'u'l-Halk 15;
Muslim, Zikr 82, (2729); Ebu Davud, Edeb 115, (5102); Tirmizi, Da'avat 58,
(3455).
5915 - Hz. Cabir
radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular
ki: "Geceleyin kopeklerin havlamasini ve merkeplerin anirmasini
isittiginiz zaman, seytandan Allah'a siginin. Cunku onlar, sizlerin
gormediklerinizi gorurler."
5916 - Ibnu Omer
radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam
buyurdular ki: "Iyne usuluyle alis-veriste bulunur, sigirlarin pesine
duser ziraate razi olur ve cihadi da terkederseniz, Allah size oyle bir zillet
verir ki, dininize tekrar rucu etmedikce o zilleti kaldirmaz."
Ebu Davud, Buyu' 56,
(3462).
5917 - Ebu Umame
radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'in saban ve
diger bir ziraat aleti gorunce: "Bunun girdigi bir eve, Allah mutlaka
zillet de sokar!" dedigini isittim."
Buhari, Hars 2.
5918 - Hz. Enes radiyallahu
anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam Kisra'ya ve Necasi'ye
-bu Necasi uzerine cenaze namazi kildigi Necasi degildir- ve butun inatci
cebbarlara, onlari aziz ve celil olan Allah'a davet eden mektuplar yazdi."
Muslim, Cihad 75, (1774);
Tirmizi, Isti'zan 23, (2717).
5919 - Ibnu Abbas
radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam Kisra'ya
memtubunu gondermisti. Kisra, mektubu okuyunca yirtti. Aleyhissalatu vesselam
da "paramparca olmalari icin" beddua etti."
Buhari, Ilm 7.
5920 - Usame Ibnu Zeyd
radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam uzerinde
semer bulunan bir merkebe bindi, altinda Fedek kadifesi vardi. Usame'yi de
arkasina aldi. Beni'l-Haris Ibnu'I-Hazrec'te oturan Sa'd Ibnu Ubade radiyallahu
anh'a, Bedir savasindan once gecmis olsun ziyaretine gitti: Beraberce giderken,
aralarinda Abdullah Ibnu Ubey Ibnu Selul'un de bulundugu bir cemaate
rastladilar, oturuyorlardi. Abdullah Ibnu Ubey o sirada henuz musluman
olmamisti. Cemaatte muslumanlar, musrikler, putperest olanlar, yahudiler,
muslumanlar karisik vaziyette idi. Bu cemaatte Abdullah Ibnu Ravaha radiyallahu
anh da vardi. Onlara Resulullah'in bindigi merkebin kaldirdigi toz isabet
edince, Abdullah Ibnu Ubey burnunu ortusuyle sarip: "Bizi toz icinde
birakma!" diye homurdandi. Resulullah aleyhissalatu vesselam cemaate selam
verip durdu. Merkepten inip onlari Allah'a davet etti, onlara Kur'an okudu.
Abdullah Ibnu Ubey, Aleyhissalatu vesselam'a:
"Be adam! Bundan daha
guzel bir sey yok. Eger soyledigin hak ise, bizim cemaatimizi rahatsiz etme,
evine don! Kim sana gelirse ona anlat!" dedi. Bunun uzerine Abdullah Ibnu
Ravaha da:
"Evet ey Allah'in
Resulu! Sen bizim toplantilarimiza gel! Zira biz bunu istiyoruz!" dedi.
Bundan sonra muslumanlar, musrikler ve yahudiler aralarinda atistilar. Nerdeyse
birbirleriyle kapisacaklardi. Resulullah aleyhissalatu vesselam onlari
yatistirmak icin gayret sarfetti ve sustular.
Resulullah da binegine
atlayarak yoluna devam etti ve Sa'd Ibnu Ebi Vakkas'in yanina gelip evine
girdi. Aleyhissalatu vesselam ona:
"Ey Sa'd! Ebu Hubab'in
ne dedigini isittin mi?" dedi. Ebu Hubab'la Abdullah Ibnu Ubey'i
kastediyordu. "Soyle soyle soyledi" buyurdu. Sa'd Ibnu Ubade:
"Ey Allah'in Resulu!
Onu affet, Sana Kitab'i gonderen Zat-i Zulcelal'e kasem olsun. Allah'in sana
indirdigi Hak geldigi zaman, bu beldenin ahalisi, ona tac giydirmeye, sarik
sarmaya ittifak etmislerdi. Allah Teala hazretleri sana verdigi bu hakikatla
onun basa gecmesini engelleyince, bu onun bogazina takildi. Iste, sahid oldugun
densizligi ona yaptiran da budur!" dedi. (Bu aciklama uzerine) Resulullah
onu bagisladi.
Resulullah aleyhissalatu
vesselam ve ashabi, musrikleri ve Ehl-i Kitabi Allah'in emrettigi uzere
bagisliyorlar, onlarin eza ve cefalarina sabrediyorlardi. Allah Teala
hazretleri soyle buyurmustu: "Muhakkak siz, malinizda ve caninizda imtihan
olunacaksiniz ve sizden once kendilerine kitap verilmis olanlardan ve Allah'a
ortak kosanlardan pek cok incitici sozler isiteceksiniz. Eger sabreder ve
takvaya sarilirsaniz, iste bu, ugrunda azim ve sebat edilmeye deger
islerdendir" (AI-i Imran 186). Rab Teala bir baska ayet-i kerimede de
soyle buyurmustur: "Kitap ehlinden cogu, imaninizdan sonra sizi tekrar
inkara dondurmek isterler. Bu, kendilerine hak iyice belli olduktan sonra
nefislerinde duyduklari kiskanclik yuzundendir. Allah'in emri gelinceye kadar
onlara aldiris etmeyin ve onlari kinamayin. Muhakkak ki, Allah her seye
hakkiyla kadirdir" (Bakara 109).
Resulullah aleyhissalatu
vesselam, Allah'in buradaki emrini afla te'vil ediyordu. Bu hal Allah'in
onlarla (savasa) izin vermesine kadar devam etti. (Izin gelince) Aleyhissalatu
vesselam Bedir gazvesini yapti. (Bu savasta) Allah Teala hazretleri Kureys'in
ileri gelenlerinin canlarini aldi. Aleyhissalatu vesselam ve ashabi zafer ve
ganimet elde ederek ve Kureys'in ileri gelenlerini de esir alarak donduler.
Abdullah Ibnu Ubey Ibni Selul ve beraberindeki putperest musrikler:
"Bu (Islam)
hadisesinin artik talihi dondu!" dediler. Resulullah aleyhissalatu
vesselam'a Islam uzere biat ettiler ve musluman oldular."
Buhari, Cihad 127, Tefsir,
Al-i Imran 15, Marda 15, Libas 98, Edeb 115, Isti'zan 20, Muslim, Cihad 116,
(1798).
Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet
malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı
hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı
Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in
Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn
Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça
“kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte”
kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 5911-5920 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.