Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 5871-5880 )

5871 - Yine Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Size serlilerinizi haber vereyim mi? Onlar, tek baslarina yiyenler, kolelerini dovenler, yardimi esirgeyenlerdir."
Rezin tahric etmistir.

DILIN AFETLERI

5872 - Ebu Sa'idi'l-Hudri radiyallahu anh, Resulullah aleyhissalatu vesselam'dan anlatiyor:
"Ademoglu sabaha erdimi, butun azalari, dile temenna edip: "Bizim hakkimizda Allah'tan kork. Zira biz sana tabiyiz. Sen istikamette olursan biz de istikamette oluruz, sen sapitirsan biz de sapitiriz!" derler."
Tirmizi, Zuhd 61, (2409).

5873 - Sufyan Ibnu Abdillah radiyallahu anh anlatiyor: "Ey Allah'in Resulu dedim, uyacagim bir amel tavsiye et bana!" su cevabi verdi:
"Rabbim Allah'tir de, sonra dogru ol!"
"Ey Allah'in Resulu dedim tekrar. Benim hakkimda en cok korktugunuz sey nedir?" Eliyle dilini tutup sonra: "Iste su!" buyurdu."
Tirmizi Zuhd 61, (2412).

5874 - Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Allah'a ve ahiret gunune inanan kimse ya hayir kosussun ya da sussun."
Tirmizi, Kiyamet 51, (2502).
Tirmizi'nin Ibnu Omer radiyallahu anh'tan yaptigi diger bir rivayette Resulullah: "Kim susarsa kurtulur" buyurmustur.

5875 - Ali Ibnu'l-Huseyn, Ebu Hureyre radiyallahu anh'tan naklediyor:
"Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Kisinin malayani seyleri terki Islam'inin guzelliginden ileri gelir."
Tirmizi, Zuhd 11, (2318, 2319); Muvatta, Husnu'l-Hulk 3. (2, 903).

5876 - Hz. Enes radiyallahu anh anlatiyor: "Bir adam olmustu, diger biri, Resulullah aleyhissalatu vesselam'in isitecegi sekilde onun icin soyle soyledi: "Cennet mubarek olsun!" Resulullah aleyhissalatu vesselam sordu:
"Nereden biliyorsun? Belki de o malayani konustu veya kendisini zengin kilmayacak bir miktarda cimrilik etti!"
Tirmizi, Zuhd 11, (2217).

5877 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Kul (bazan), Allah'in rizasina uygun olan bir kelami, ehemmiyet vermeksizin sarfeder de Allah onun sebebiyle cennetteki derecesini yukseltir. Yine kul (bazan) Allah'in hosnutsuzluguna sebep olan bir kelimeyi ehemmiyet vermeksizin sarfeder de Allah, o sebeple onu cehennemde yetmis yillik asagiya atar."
Buhari, Rikak 23; Muslim, Zuhd 49, (2988); Muvatta, 4, (2, 985); Tirmizi, Zuhd 10, (2315).

5878 - Kays Ibnu Ebi Hazim rahimehullah anlatiyor: "Hz. Ebu Bekr radiyallahu anh, Zeyneb adinda Ahmesli bir kadinin yanina girmisti. Onun hic konusmadigini gordu: "Nesi var, niye konusmuyor?" diye sordu. Oradakiler:
"Hic konusmadan hacc yapiyor!" dediler. Hz. Ebu Bekr kadina:
"Konus. Zira bu yaptigin helal degil, bu cahiliye isidir" dedi. Kadin da konusmaya basladi. Once:
"Sen kimsin?" diye sordu. Hz. Ebu Bekr:
"Muhacirlerden biriyim!" dedi.
"Hangi muhacirlerdensin?"
"Kureys'ten."
"Kureys'ten kimlerdensin?"
"Oo! Sen cok soru sordun! Ben Ebu Bekr'im."
"Allah'in cahiliyeden sonra bize lutfettigi bu guzel din uzerine ne kadar baki kalacagiz?"
"Imamlariniz mustakim (dogru yolda) oldugu muddetce bakisiniz.
"Imamlar ne demek?"
"Kavmindeki reisler ve esraflar var ya, halka emrederler halk da onlara itaat eder?"
"Evet!"
"Iste onlar imamlardir."
Buhari, Menakibu'l-Ensar 26.

5879 - Hz. Bureyde radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Munafiga "efendi" demeyin. Zira eger o, seyyid olursa Allah'i kizdirirsiniz."
Ebu Davud, Edeb 83, (4977).

5880 - Ummu Habibe radiyallahu anha anlatiyor: "Resulullah Aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Ademoglu'nun, emr-i bi'l-ma'ruf veya nehy-i ani'l-munker veya Allah Teala hazretlerine zikir haric butun sozleri lehine degil, aleyhinedir."

Tirmizi, Zuhd 63, (2414).



Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----

Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 5871-5880 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.



Kur’an’ı Kerim

Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:

“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

İlahi Kitapların Özelliği


İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.

KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)


Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.

KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?

Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler

Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.

Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.