- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 5691-5700 )
NEZIRDEN NEHY
5691 - Said Ibnu'I-Haris
anlatiyor: "Ibnu Omer radiyallahu anhuma'yi soyle soyler isittim:
"Siz nezretmekten yasaklanmadiniz mi? Resulullah aleyhissalatu vesselam
demisti ki: "Nezir; olacak bir seyi ne one alir ne de geriye biraktirir.
Ancak onunla cimriden mal cikarilmis olur."
Buhari, Kader 6, Eyman 26;
Muslim, Nezr 3, (1639); Ebu Davud, Eyman 26, (3287); Nesai, Eyman 24, (7,
15,16).
5692 - Hz. Ebu Hureyre
radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular
ki:
"Nezir, ademogluna,
Allah'in kendisine takdir etmedigi hicbir seyi yakinlastirmaz. Ancak nezir,
kadere muvafik olur. Nezir sayesinde, cimrinin kendi arzusu ile cikarmak
istemedigi, cimriden cikarilir."
Buhari, Kader 6, Eyman 26;
Muslim, Eyman 7, (1640); Ebu Davud; Eyman 26, (3288); Tirmizi, Nuzur 10,
(1538); Nesai, Eyman 25, (7,16).
TAATE YONELIK NEZIR
5693 - Hz. Aise radiyallahu
anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'in soyle soydedigini
isittim:
"Kim Allah'a itaat
etmeye nezrederse hemen itaat etsin. Kim de Allah'a isyan etmeye nezrederse,
sakin isyan etmesin."
Buhari, Eyman 28; Muvatta,
Nuzur 8, (2, 476); Ebu Davud, Eyman 22, (3289); Tirmizi, Nuzur 2; (1526);
Nesai, Eyman 28, (7,17); Ibnu Mace, Kefarat 16, (2126).
NAMAZLA ILGILI NEZIR
5694 - Ibnu Abbas
radiyallahu anhuma anlatiyor: "Bir kadin hastalanmisti, soyle bir nezirde
bulundu: "Allah Teala hazretleri bana sifa verirse, buradan gidip Mescid-i
Aksa'da namaz kilacagim." Sonra kadin iyilesmisti. Hemen yol hazirligi yapti.
Hz. Meymune radiyallahu anha'ya geldi, selam verip kararini anlatti. Meymune,
kadina:
"Hele otur,
hazirladigini (burada) ye. Resulullah aleyhissalatu vesselam'in mescidinde
namaz kil. Zira ben O'nun soyle soyledigini isittim:
"Su mescidimde kilinan
bir namaz, Ka'be Mescidi haric butun mescidlerde kilinan bin namazdan daha
hayirlidir."
Muslim, Hacc 510, (1396).
5695 - Hz. Cabir
radiyallahu anh anlatiyor: "Fetih gunu bir adam kalkip: "Ey Allah'in
Resulu dedi. Ben aziz ve celil olan Allah'a nezirde bulundum ve dedim ki:
"Eger Mekke'nin fethini sana muyesser ederse, Beytu'I Makdis'te iki rek'at
namaz kilacagim." Resulullah aleyhissalatu vesselam adama:
"Sen surada kil!"
cevabinda bulundu. Adam talebini tekrar etti:
"Sen surada kil!"
buyurdu. Adam bir kere daha tekrar edince:
"Oyleyse sen
bilirsin" buyurdular."
Ebu Davud, Eyman 24,
(3305).
ORUCLA ILGILI NEZIR.
5696 - Hakim Ibnu Ebi Hurre
el-Eslemi'nin anlattigina gore, "Ibnu Omer radiyallahu anhuma'nin -onceden
belirttigi bir gunde oruc tutmaya nezreden bir kimsenin, nezrettigi o gunu,
Kurban veya Ramazan bayramlarina rastladigi taktirde, nezrini yerine getirip
getirmeyecegi hususunda- soyle dedigini isitmistir: "Resulullah
aleyhissalatu vesselam'da sizin icin guzel ornek vardir. O, ne Kurban ne de
Ramazan bayramlarinda oruc tutmamistir. Ustelik o gunlerde oruc tutmayi uygun
da gormemistir:" Soru sahibi sorusunu tekrar edince Ibnu Omer:
"Resulullah aleyhissalatu vesselam nezre uymayi emretmistir, iki bayram
gununde oruc tutmayi da nehyetmistir" demistir. Soru sahibi sorusunu yine
tekrar edince eski cevabina ilavede bulunmamistir."
Buhari, Eyman 32, Savm 67;
Muslim, Siyam 142, (1139).
5697 - Ibnu Abbas
radiyallahu anhumanlatiyor: "Resulullah aleyhissaIatu vesselam hutbe
verirken, guneste ayakta duran bir adam gordu. Bunun niye orada durdugunu
sordu.
"Bu Ebu Israil'dir,
guneste durarak oruc tutmaya, yiyip icmemeye, golgede oturmamaya ve konusmamaya
nezretmistir!" dediler. Aleyhissalatu vesselam: "Ona soyleyin;
golgelensin ve konussun, ancak orucunu tamamlasin" buyurdular."
Buhari, Eyman 31, Muvatta,
Eyman 6, (2, 475); Ebu Davud, Eyman 23, (3300).
5698 - Ibnu Omer
radiyallahu anhuma anlatiyor: "(Babam) Omer radiyallahu anh (bir gun) dedi
ki:
"Ey Allah'in Resulu!
Ben cahiliye devrinde bir gun itikaf yapmayi nezretmistim. -Bir rivayette
Mescid-i Haram'da bir gece denmistir.- (Bunu ifa etmem gerekir mi?)"
Resulullah aleyhissalatu vesselam: "Nezrini yerine getir!"
buyurdular."
Buhari, I'tikaf 5, 15, 16,
Humus 19, Megazi54, Eyman 29; Muslim, Eyman 27, (1656); Ebu Davud, Eyman 32,
(3325); Tirmizi, Eyman 11, (1539); Nesai, Eyman 36, (7, 21, 22).
HACCLA ILGILI NEZIR
5699 - Ukbe Ibnu Amir
radiyallahu anh anlatiyor: "Kizkardesim, Beytullah'a yalin ayak yuruyerek
gitmeye nezretmisti. Bu hususta Resulullah'a sormami talep etti. Ben de sordum.
Aleyhissalatu vesselam:
"Yurusun ve
binsin!" buyurdular."
Buhari, Cezau's-Sayd 27;
Muslim, Nezr 11, (1644); Ebu Davud, Eyman 23, (3293, 3294, 3299); Nesai, Eyman
3, (7, 19).
5700 - Tirmizi'nin
rivayetinde su ziyade vardir: "...ayagi ciplak ve basi da ortusuz olarak
Resulullah: "(Allah, kizkardesinin mesakkati sebebiyle bir sey yapacak
degildir.) Ona emredin, basini ortsun, hayvanina binsin, (kefaret olarak) uc
gun oruc t
Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet
malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı
hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı
Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in
Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn
Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça
“kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte”
kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 5691-5700 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.