- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 5651-5660 )
5651 - Kabisa Ibnu Zaeyb
anlatiyor: "Hz. Osman radiyallahu anh 'a bir adam: "Kole olan iki
kizkardes, bir kisinin nikahi altinda birlestirilebilir mi ?" diye sordu.
Hz. Osman: "Onlarin bu
sekilde nikahlanmasini bir ayet helal, bir ayet de haram kildi. Ben ise, boyle
bir seyi yapmayi sevmem!" dedi. Adam Hz. Osman'in yanindan cikti.
Resulullah aleyhissalatu vesselam'in ashabindan bir kimseye rastladi. Bu
meseleyi ona da sordu. O da:
"Bana gelince, yetki
benim elimde olsa, bunu yapan birini buldugum taktirde ona mutlaka ibretamiz
bir ceza veririm!" dedi.
Ibnu, Sihab rahimehullah:
"Bu cevabi veren zatin Ali Ibnu Ebi Talib radiyallahu anh oldugunu
zannediyorum" dedi. Imam Malik: "Boyle bir sozu Zubeyr radiyallahu
anh'in soyledigi bana ulasti" demistir."
Muvatta, Nikah 34, (6,
538-539).
5652 - Hz. Aise radiyallahu
anha anlatiyor: "Bir adam hanimini uc talakla bosadi. Kadinla bir baska
adam evlendi, ancak bu adam da kadini temasdan once bosadi. (Kadin tekrar
onceki kocasina donmek istemisti.) Resulullah aleyhisalatu vesselam'a bu
hususta soruldu:
"Hayir! Ikincisi
kadinin balcigindan tatmadikca onceki tadamaz!" buyurdular."
Buhari, Libas 6, Sehadat 3,
Talak 4, 7, 37, Edeb 68; Muslim, Nikah 115, (1433); Muvatta. Nikah 18, (2,
531); Ebu Davud, Talak 49, (2309);Tirmizi, Nikah 26, (1118); Nesai, Talak 9,
10, (6, 146, 147).
5653 - Zubeyr Ibnu
Abdirrahman Ibnu'z-Zubeyr el-Kurazi anlatiyor: "Rifa'a Ibnu Simval,
Resulullah aleyhissalatu vesselam zamaninda, hanimini uc talakla bosadi. Ondan
sonra kadin Abdurrahman Ibnu'z-Zubeyr'le evdendi. Abdurrahman, kadina temasa
muktedir olmadigi icin, ondan yuz cevirdi ve ayrildilar. Kadini bosamis olan
eski kocasi Rifa'a kadinla yeniden nikahlanmak istedi. Arzusunu Resulullah'a
acti. Aleyhissalatu vesselam Rifa'a'ya onunla evlenmesini yasakladi ve
"Kadin balcigi tadincaya kadar, sana helal olmaz" buyurdu."
Muvatta, Nikah 17, (2,
531).
5654 - Zeyd Ibnu Sabit
radiyallahu anh'in anlattigina gore, "kendisi bir cariyeyi uc kere bosayip
sonra satin alan bir adam hakkinda "Bu cariye, bir baska kocaya varmadikca
ona helal olmaz" diyordu."
Muvatta, Nikah 30, (2,
537).
5655 - Ibnu Muhammed Ibni
Iyas anlatiyor: "Ibnu Abbas, Ebu Hureyre ve Ibnu'l-As radiyallahu
anhum'den kocasi tarafindan duhulden (temastan) once uc talakla bosanan bakire
kiz (bu ilk kocasi ile yeniden nikah yapmak istese nasil olur? diye) soruldu.
Hepsi de:
"Bir baska zevce ile
evlenmedikce eskisine helal olmaz!" dediler."
Muvatta, Talak 37, (2,
570).
5656 - Hz. Ali, Hz. Cabir
ve Hz. Ibnu Mes'ud radiyallahu anhum, Resulullah aleyhissalatu vesselam'in
"hulle yapana da hulle yaptirana da lanet ettigini" anlattilar."
Tirmizi, Nikah 27,
(1119,1120); Ebu Davud, Nikah 16, (2076, 2077); Nesai, Talak 13, (6,149).
5657 - Misver Ibnu Mahreme
radiyallahu anhum anlatiyor: "Hz. Ali radiyallahu anh nikahi altinda Fatma
radiyallahu anholdugu halde Ebu Cehl'in kizina talib oldu. Bunu isiten Hz.
Fatima, Resulullah aleyhissalatu vesselam'a gelerek:
"Kavmin, kizlari icin
senin hic gadablanmayacagini zannediyor. Iste Ali, Ebu Cehl'in kiziyla
evlenecek!" dedi. Bunun uzerine Aleyhissalatu vesselam kalkti (minbere
cikti) sehadet getirdi ve su hitabede bulundu:
"Emma ba'd! Ben
Ebu'l-As Ibnu'r-Rebi'e (kizimi) nikahladim. Bana konustu ve dogruyu soyledi
(vaadetti ve vaadini tuttu.Surasi muhakkak ki ben helal olani haram kilmiyorum,
harami da helal kilmiyorum). Fatima benden bir parcadir. Onu uzen beni de uzer.
Allah'a yemin olsun Resulullah aleyhissalatu vesselam'in kizi Allah dusmaninin
kiziyla ebediyyen biraraya gelmeyecektir!"
Ravi der ki: "Ali
istemekten vazgecti."
5658 - Bir diger rivayette
soyle gelmistir: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'in minberde soyle
soyledigini isittim:
"Beni Hisam
Ibnu'l-Musre ailesi, kizlarini Ati Ibnu Ebi Talib'le eslendirmek icin benden
izin istiyor. Ben izin vermedim, vermiyorum ve vermeyecegim! Ancak, Ebu
Talib'in oglu kizimi bosayip, kizlarini almak isterse o baska! Sunu iyi bilin,
Fatima benden bir parcadir. Onu uzen beni de uzer. Ona eziyet olan bana da
eziyet olur."
Buhari, Fezailu'l-Ashab 16,
12, 29, Cum'a 29, Humus 5, Nikah 109, Talak 13; Muslim, Fezailu's-Sahabe 96,
(2449); Ebu Davud, Nikah 13, (2071); Tirmizi, Menakib, (3866).
5659 - Ibnu sihab
anlatiyor: Abdullah Ibnu Amir, Hz. Osman radiyallahu anh'a bir cariye hediye
etti. Bu cariyeyi Basra'da satin almisti ve onun kocasi da vardi. Osman:
"Ben ona yaklasmam, onun kocasi var!" dedi. Bunun uzerine Ibnu Amir,
kocasini razi etti ve cariyeden ayirdi."
Muvatta, Buyu' 7, (2, 617).
5660 - Imam Malik'e
ulastigina gore, "Ibnu Abbas ve Ibnu Omer radiyallahu anhum'e, nikahi
altinda hur bir kadin oldugu halde bunun uzerine bir cariye nikahlamak isteyen
bir adam hakkinda soruldu. Bunlar, adamin ikisini cemetmesini mekruh
addettiler."
Muvatta, Nikah 31, (2,
536).
Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet
malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı
hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı
Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in
Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn
Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça
“kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte”
kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 5651-5660 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.