- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3891-3900 )
HASERELER
3891 - Hilkam Ibnu Telib rahimehullah
babasindan naklediyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'la arkadaslik
yaptim, yeryuzundeki haserelerden herhangi birini haram ettigini hic
isitmedim."
Ebu Davud, Et'ime 30, (3798).
MUZDAR
3892 - Cabir Ibnu Semure radiyallahu anh
anlatiyor: "Bir adam beraberinde ailesi ve cocuklari oldugu halde Harra'ya
indi. Bir adam: "Bir devem kayboldu, onu bulacak olursan yakalayiver"
dedi. adam onu buldu ama sahibini bulamadi. Deve hastalandi. Adamin karisi:
"Onu kes (de mundar olmesin)" dedi. Ama erkek kabul etmedi. Deve
oldu. Kadin bu sefer: "Derisini soy da etini, yagini kadid yapalim
(guneste kurutalim) ve yiyelim" dedi.
Adam: "Hele, Resulullah aleyhissalatu
vesselam'a bir soralim (da soylediklerini sonra yapalim!)" dedi. Ona gelip
sordu. Aleyhissalatu vesselam:
"Seni ondan mustagni kilacak bir
zenginligin var mi?" diye sordu. Adam: "Hayir! yok" dedi.
Resulullah da:
"Oyleyse onu yiyin" buyurdu. Ravi
der ki: "Sonra devenin sahibi geldi. Durum kendisine anlatildi.
"Deveyi kesmedin mi?" dedi. Adam:
"Senden utandim!" cevabinda bulundu."
Ebu Davud, Et'ime 37, (3816).
3893 - el-Fucey' el-Amiri radiyallahu anh
anlatiyor:
"Ey Allah'in Resulu dedim, meyteden bize
helal olan (miktar) nedir?"
"Yiyeceginiz ne (miktarda)dir" diye
sordu. Biz: "Aksam ve sabah yiyoruz" diye cevap verdik."
Ebu Nuaym Mevla Ukbe der ki: "Ukbe bana
bu ifadeyi acikladi: "Bir bardak sabahleyin, bir bardak da aksam vakti
demektir." Dedi ki: "Durum bu, babamin hayatina yemin olsun bu
yetmez!" Bunun uzerine Aleyhissalatu vesselam mezhur durumda meyteyi
yemelerine ruhsat tanidi."
Ebu Davud, Et'ime 37, (3817).
CIZYE VE SADAKA DEVESI
3894 - Eslem Mevla Omer Ibnu'l-Hattab
radiyallahu anh anlatiyor: "Hz. Omer'e: "Binekler arasinda kor bir
deve var!" dedim. Bana: "Onu bir aileye ver, ondan istifade etsinler"
dedi. ben "O kor oldugu halde (ondan istifade mi olur)?" dedim.
"Onu deve surusune katsinlar (otlamaya sursunler)" dedi. Ben:
"Iyi ama arazide nasil yayilacak?" dedim. "Bu hayvan cizye
devesi mi sadaka devesi mi?" diye sordu. Ben, "cizye devesi!" deyince:
"Vallahi siz bunu yemek istiyorsunuz" dedi. Ben de: "Uzerinde
cizye devesi muhru var?" dedim. Bunun uzerine Omer radiyallahu anh devenin
kesilmesini emretti ve kesildi. Hz. Omer'in yaninda dokuz adet tabak vardi.
Meyve, cerez her ne olsa ondan bu tabaklara koyup Resulullah aleyhissalatu
vesselam'in zevcelerine gonderirdi. Bu gonderdiklerinin en sonuncusu, kizi
Hafsa'ya gonderdigi olurdu. Eger bunda eksiklik olursa, kendi hissesinden
tamamlardi.
Iste bu devenin etinden de o tabaklara koydu
ve Resulullah aleyhissalatu vesselam'in zevcelerine gonderdi. Bu devenin
etinden arta kalanin yemek yapilmasini emretti. Sonra Muhacir ve Ensar'i ondan
yemeye davet etti."
Muvatta, Zekat 44, (1, 279).
ET
3895 - Hz. Omer radiyallahu anh anlatiyor:
"Etten sakinin. Cunku onun hamr (icki) gibi tiryakiligi var. Ayrica Allah,
eti cok yiyen aile halkina bugzeder."
Muvatta, Sifatu'n-Nebi 36, (2, 935).
3896 - Hz. Cabir radiyallahu anh anlatiyor:
"Ben carsidan et almis hamala vermis eve donuyordum. Hz. Omer radiyallahu
anh yolda bana yetisip: "Bu da ne?" diye sordu.
"Canimiz et cekmisti, gidip bir dirhemlik
et satin aldim" dedim. Bunun uzerine: "Canin bir sey cektikce gidip
ondan aliyor musun? Herkese, israf olarak, caninin her istedigini yemesi
yeter!" diye cikisti."
Muvatta, Sifatu'n-Nebi 36, (936).
HAYVANI OLMAYAN MEKRUH YIYECEKLER
3897 - Hz. Cabir radiyallahu anh anlatiyor:
"Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Kim sarimsak veya
sogan yerse bizden uzak dursun -veya mescidimizden uzak dursun- evinde
otursun."
Bazan Resulullah aleyhissalatu vesselam'a
icerisinde yesil sebzeler bulunan tencere getirilirdi de onda koku bulur ve (ne
oldugunu) sorardi. Kendisine sebze nev'inden ne oldugu haber verilince,
tencereyi, beraberindeki arkadislarindan birini gostererek ona vermelerini
soylerdi. Aleyhissalatu vesselam, onun yemekten cekindigini gorunce:
"Sen bana bakma, ye! Zira ben senin gibi
degilim, senin konusmadigin (meleklerle) konusuyorum" derdi."
Buhari, Et'ime 49, salat 160, I'tisam 24;
Muslim, Mesacid 73, (564); Ebu Davud, Et'ime 41, (3822); Tirmizi, Et'ime 13,
(1807); Nesai, Mesacid 16, (2, 43).
3898 - Hz. Ali radiyallahu anh anlatiyor:
"Biz cig olarak sarimsak yemekten yasaklandik."
Ebu Davud, Et'ime 41, (3828); Tirmizi, Et'ime
14, (1809).
3899 - Ebu Ziyad Hiyar Ibnu Seleme anlatiyor:
" Hz. Aise radiyallahu anha'ya sogan hususunda sordum. Su cevabi verdi:
"Resulullah aleyhissalatu vesselam'in en son yedigi yemekte sogan
vardi."
Ebu Davud, Et'ime 41, (3829).
YABANCILARIN YEMEGI
3900 - Ibnu Omer radiyallahu anhuma anlatiyor:
"Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Kimse kardesinin
hayvanini, iznini almadan sagmasin. Sizden kim, odasina baskalarinin girip
hazinelerini kirmasindan, yiyeceklerini sacip dagitmasindan hoslanir? Tipki
bunun gibi, hayvanlarinin memeleri de onlar icin yiyeceklerinin hazineleri durumundadir.
Oyleyse kimse izin almadan baskasinin hayvanini sagmasin."
Buhari, Lukata 8; Muslim, Lukata 13, (1726);
Muvatta, Isti'zan 17, (2, 971); Ebu Davud, Cihad 95, (2623).
Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet
malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı
hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı
Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in
Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn
Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça
“kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte”
kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3891-3900 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.