- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3821-3830 )
3821 - Hz. Aise radiyallahu
anha, kanama goren hamile kadin hakkinda sunu soylemistir: "Boyle bir
kadin namazi birakir."
Muvatta, Taharet 100, (1,
60). Imam Malik bu rivayeti belag (senetsiz) olarak kaydetmistir.
3822 - Ibnu Omer
radiyallahu anhuma: "Ne hayizli kadin ne de cunup kimse Kur'an'dan hicbir
sey okuyamaz" buyurdu.
Tirmizi, Taharet 98, (131).
ISTIHAZE VE NIFAS HAKKINDA
3823 - Hz. Aise radiyallahu
anha anlatiyor: "Ummu Habibe bintu Cahs radiyallahu anha tam yedi yil boyu
istihaze kani gordu. Ne yapacagi hususunda Resulullah'a sordu. Aleyhissalatu
vesselam yikanmasini emretti ve "Bu damar (kanidir)" dedi. Ummu
Habibe her namazda yikanirdi."
3824 - Muslim'in bir
rivayeti soyledir: "Ummu Habibe radiyallahu anha -ki Abdurrahman Ibnu
Avf'in nikahi altinda idi- Resulullah aleyhissalatu vesselam'a kanamasindan
sikayet etti. Ona su tavsiyede bulundu: "Hayiz (muddetin normalde ne kadar
devam ediyor ve) seni bekletiyor idiyse o muddetce bekle, sonra yikan!"
Ummu Habibe her namazda yikanirdi."
3825 - Muslim'in bir diger
rivayetinde soyle gelmistir: "Hz. Aise dedi ki: "Ummu Habibe, kiz
kardesi Zeyneb Bintu Cahs'in hucresinde bir legenin icinde yikanirdi. Kanin
kizilligi (bazan) suya galebe calardi."
3826 - Nesai'nin rivayeti
soyledir: "Ummu Habibe mustehaze idi (devamli kanamasi olurdu), hic temiz
olmazdi. Durumu Resulullah aleyhissalatu vesselam'a soylenmisti. Soyle
buyurdular: "Bu, hayiz degildir, rahimin bir rahatsizligidir. Normal
zamanda hayiz kaninin geldigi kirlilik muddetine baksin. (Her ay) o muddet
boyunca namazini terketsin.Sonra bu muddet cikinca her namaz vaktinde
yikansin."
3827 - Nesai'nin bir diger
rivayeti soyle: "Ummu Habibe radiyallahu anha'ya Resulullah aleyhissalatu
vesselam, (Her ayda) hayiz olup kirli bulundugu kadar namazi terketmesini,
sonra yikanip namazini kilmasini emretti. O, her namaz vaktinde
yikanirdi."
Buhari, Hayz 26; Muslim,
Hayz 64, 66, (334); Ebu Davud, Taharet 111, (288 - 291); Tirmizi, Taharet 96,
(129); Nesai, Hayz 2, 3, 4, (1, 181, 182).
3828 - Hamne Bintu Cahs
radiyallahu anha anlatiyor: "Ben, kizkardesim Zeyneb Bintu Cahs
radiyallahu anha'nin yanindaydim, istihaze kanamam vardi. Resulullah
aleyhissalatu vesselam'a:
"Ey Allah'in Resulu!
Ben cok siddetli sekilde istihaze kanamasina maruzum, bu hususta ne tavsiye
edersiniz? Bu hal benim namaz ve orucuma mani oluyor?" dedim. Bana:
"Sana pamugu
vasfeyliyeyim: O, kani gidericidir (fercine pamuk koy)" buyurdular. Ben:
"Ama akinti pamugun
mani olacagi miktardan cok fazla!" dedim. Resulullah aleyhissalatu
vesselam:
"Oyleyse bez
kullan!" buyurdular. Ben:
"Akinti bezin
durduracagi miktardan da fazla! Saril saril akiyor" dedim. Bunun uzerine
Aleyhissalatu vesselam dedi ki:
"Sana iki sey
soyleyecegim, hangisini yaparsan, digerinin de yerine gecer. Ikisini de
yapabilecek durumdaysan birini secmek sana ait, diledigini sec! Bu kanama,
seytanin tekmelerinden bir tekme(si yani zarar vermesi)dir. Sen kendini
Allah'in ilminde alti yedi gun hayizli bil (orucu ve namazi terket). Sonra
yikan ve kendini hayizdan temizlenmis bil ve yirmiuc veya yirmidort gece ve
gunduz namaz kil, (bu esnada farz veya nafile) oruc tut. Bu, Sana yeterlidir.
Kadinlarin her ay hayiz gormeleri, hayizli ve temizlik gunlerinin olmasi gibi,
bu sekilde senin de hayiz ve temizlik gunlerin olacak. (Bu, sana soyleyecegim
iki seyden birincisidir. Ikinci hususa gelince, o da sudur): Eger ogleyi te'hir
ve ikindiyi de ta'cil edip, ikisi icin gusletmeye gucun yeterse ogle ile
ikindiyi birlestir. Keza aksami geciktirip yatsiyi tacil etmek, sonra da
gusletmek suretiyle de bu iki namazi birlestir. Sabah icin de ayrica guslet. Bu
sekle gucun yeterse orucunu da boylece tutarsin."
Resulullah aleyhissalatu
vesselam, (birini secmede beni muhayyer biraktigi bu iki tarzi zikrettikten
sonra ilaveten dedi ki: "Bu, (ikincisi, zikrettigim) tarzin, benim daha
cok hosuma gidenidir."
Ravilerden biri dedi ki:
"Hamne radiyallahu anha dedi ki: "Bu, iki tarzdan benim daha cok
hosuma gidenidir. Ravi boylece, bu sozun Resulullah'a ait olmayip Hamne'ye ait
oldugunu ifade etmis oldu."
Ebu Davud, Taharet 1100,
(287); Tirmizi, Taharet 95, (125).
3829 - Esma Bintu Umeys
radiyallahu anha anlatiyor: "Ey Allah'in Resulu! dedim. Fatima Bintu Ebi
Hubeys, su su kadar zamandan beri kanama geciriyor, namazi birakti!" (Bu
sozun uzerine Aleyhissalatu vesselam):
"Subhanallah! (hic
namaz birakilir mi?) Bu seytandan (biir oyun. Kapilmamaliydi. Soyleyin ona),
bir legene (su koyup icine) otursun. Eger suyun ustunde (kanamadan hasil olan)
bir sarilik gorurse, ogle ve ikindi icin tek bir gusul yapsin; aksam ve yatsi
icin de tek bir gusul yapsin. Sabah icin de ayri bir gusul yapsin. Bu arada
(kilacagi namazlar icin) abdest alsin" buyurdular." Ibnu Abbas
radiyallahu anhuma der ki: "(Her namaz icin) gusletmek, kadincagiza zor
gelmeye baslayinca iki namazin arasini birlestirmeyi emretmisti."
Ebu Davud, Taharet 116,
(296).
3830 - Ummu Seleme
radiyallahu anha anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam zamaninda
bir kadinin kanamasi vardi. Ummu Seleme radiyallahu anha, onun adina, hukmu,
Resulullah aleyhissalatu vesselam'dan soruverdi. Resulullah:
"Istihaze kani baslamazdan
once, bir ay icerisinde, kac gun ve gece hayiz kani gelmekte olduguna baksin,
her ay o kadar muddette namazi terketsin. Bu zaman cikinca hemen yikansin ve
(fercine pamuk koyup) bir bezle sargi yaparak namazini kilsin."
Muvatta, Taharet 105, (1,
62); Ebu Davud, Taharet 108, (274-278); Nesai, Hayz (1, 182).
Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet
malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı
hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı
Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in
Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn
Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça
“kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte”
kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3821-3830 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.