- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3451-3460 )
3451 - Hz. Cabir
radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, mecusi
kopeginnin avladigi avin etini yemeyi yasakladi."
Tirmizi, Sayd 2, (1466).
DENIZ AVI
3452 - Hz. Cabir
radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam bizi gazveye
gonderdi. Biz ucyuz kisilik bir gruptuk, komutanimiz da Ebu Ubeyde
Ibnu'l-Cerrah radiyallahu anh idi. Kureys'in kervanini takip ediyorduk.
Azigimiz da bir dagarcik icine konmus hurmadan ibaretti. Baska birseyimiz
yoktu. Ebu Ubeyde bundan bize (once avuc avuc veriyordu, sonra)tane tane
vermeye basladi. Kendisine:
"Bununla nasil idare
ediyordunuz?'' diye soruldu. Su cevabi verdi:
"Biz hurmayiadeta
emiyorduk, bebegin emmesi gibi. Sonra da uzerine su iciyorduk. Bu bize geceye
kadar yetiyordu. Tukendigi zaman yokluk icinde kaldik. Iki hafta sahilde ikamet
ettik. Siddetli aclik gecirdik. Oyle ki agac yapraklari yedik. Ordumuza yaprak
ordusu dendi. (Bu esnada) deniz bize anber (balina) denen bir hayvan atti. Ebu
Ubeyde radiyallahu anh buna once, "meytedir (yani lestir, yenmesi
haramdir)'' dedi. Sonra da: "Hayir, meyte degildir, bizler Resulullah
aleyhissalatu vesselam'in elcileriyiz, Allah icin buradayiz, ustelik muzdar
durumdayiz'' dedi.
Ondan iki hafta boyu yedik.
Yagindan da surunduk. Hatta vucudumuz kendine geldi, eski halini aldi. Ebu
Ubeyde, hayvanin kaburgalarindan bir kemik alip yere dikti. Sonra en boylu
sahsi ve en boylu deveyi aradi. Adam deveye bindirildi ve kaburganin altindan
gecti. Hayvanin goz cukurunun icine tam dort kisi oturdu. Gozunden nice kulle
yag cikardik. Etinden kendimize azik yaptik. Medine'ye gelince durumu
Resulullah aleyhissalatu vesselam'a anlattik.
"Bu, AIlah'in sizin
icin (denizden) cikardigi bir riziktir. Beraberinizde, etinden hala var mi?''
buyurdu. Biz de bir miktar gonderdik. O, bundan yedi.''
Buhari, Sayd 12, Sirket 1,
Cihad 124, Megazi 64; Muslim, Sayd 17, (1935); Muvatta, Sifatu'n-Nebiyy 24, (2,
930); Ebu Davud, Et'ime 47, (3840); Tirmizi, Kiyamet 35, (2477); Nesai, Sayd
35, (7, 207, 209).
3453 - Yine Hz. Cabir
radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular
ki:
"Denizin disari attigi
veya yarisindan cekildigi baligi yiyin. Denizin icinde olmus ve suyun ustune
cikmis (tafi) baligi yemeyin.''
Ebu Davud, Et'ime 36,
(3815).
KOPEKLER
3454 - Ibnu Omer
radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vessselam
buyurdular ki: "Av ve coban kopegi disinda kopek besleyenin ecrinden her
gun iki kiratlik eksilme olur." (Salim der ki:"Ebu Huieyre (bu hadisi
rivayet ederken): "... Veya ziraat kopegi '' derdi) cunku o ziraat sahibi
idi.
Buhari, Sayd 6; Muslim,
Musakat 50, (1574); Muvatta, Isti'zan 12, (2, 969); Tirmizi, Ahkam 4, (1487);
Nesai, Sayd 12-14 (7, 187-188).
3455 - Ebu Hureyre
radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular
ki:
"Suru veya av veya
ziraat kopegi disinda bir kopek besleyen kimsenin ecrinden her gun bir kirat
eksilir."
Buhari, Hars 3, Bed'u'l-
Halk 14; Muslim, Musakat 58, (1579); Ebu Davud, Sayd 1, (2844); Tirmizi, Ahkam
4, (1490); Nesai, Sayd 14, (7, 188, 189).
ALLAH'IN SIFATLARI
3456 - Ebu Musa radiyallahu
anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam aramizda ayaga kalkip su
bes cumleyi soyledi:
Allah Teala Hazretleri
uyumaz, zaten O'na uyku da yakismaz. Kisti (tartiyi, rizki) indirir ve
kaldirir. Geceleyin yapilan amel, gunduzleyin yapilandan once; gunduzleyin
yapilan amel de geceleyin yapilan amelden once Allah'a yukseltilir. O'nun
hicabi nurdur. Eger o perdeyi acacak olsa, vechinin subuhati, basarinin ihata
ettigi butun mahlukatini yakardi."
Muslim, Iman 293 (179).
3457 - Hz. Ebu Hureyre
radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhisalatu vesselam buyurdular
ki: "Sizden biri kardesiyle dovusunce yuze vurmaktan sakinsin."
Buhari, Itk 20; Muslim,
Birr, 112, (2612).
Muslim'in rivayetinde su
ziyade var: "...zira Allah Adem'i kendi suretinde yaratmistir."
3458 - Hz. Enes radiyallahu
anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam su duayi cok yapardi:
"Ey kalbleri ceviren
Allahim! Kalbimi dinin uzerine sabit kil!" Ben (bir gun kendisine):
"Ey Allah'in resulu!
Biz sana ve senin getirdiklerine inandik. Sen bizim hakkimizda korkuyor
musun?" dedim. Bana soyle cevap verdi: "Evet! Kalpler, Rahman'in iki
parmagi arasindadir. Onlari istedigi gibi cevirir."
Tirmizi, Kader 7, (2141).
3459 - Hz. Ebu Hureyre
radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'i su
ayetleri okurken isittim. (Mealen): Hic suphesiz Allah size emanetleri ehline teslim
etmenizi ve insanlar arasinda hukmettiginiz zaman adaletle hukmetmenizi
emreder. Allah size ne guzel ogut veriyor. Suphesiz Allah isitir ve gorur"
(Nisa 58). Bu sirada Resulullah aleyhissalatu vesselam'in bas parmagini
kulagina, onu takib eden (sahadet) parmagini da gozunun uzerine koydugunu
gordum.''
Ebu Davud, Sunnet 19,
(4728).
MISAFIRLIK (ZIYAFET) BOLUMU
3460 - Ebu Kerime
radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular
ki: "Bir gece misafir olmak muslumanin hakkidir. Kim, (bir ev sahibinin)
avlusunda sabahlarsa, agirlanma masrafi, (ev sahibi) uzerine bir borc olur.
(Misafir) dilerse o hakkini alir, dilerse terkeder (almaz)."
Ebu Davud, Et'ime 5,
(3750).
Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet
malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı
hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı
Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in
Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn
Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça
“kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte”
kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3451-3460 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.