- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 2901-2910 )
2901 - Ebu Ayyas ez-Zuraki
(radiyallahu anh) anlatiyor: "Biz Usfan 'da Resulullah (aleyhissalatu vesselam)
ile beraberdik. Musriklerin basinda (henuz musluman olmayan) Halid Ibnu'l-Velid
vardi. Ogleyi kilmistik. Misrikler (kendi kendilerine aralarinda soyle)
konustular: "Iyi bir firsat elimize gecmisti, onlar namazda iken
saldirsaydik ya!''
Bunun uzerine hemen kasr
(namazi kisaltma) ile ilgili ayet ogle ile ikindi arasinda nazil oldu. Ikindi
vakti olunca, Resulullah (aleyhissalatu vesselam) kalkip kibleye karsi durdu.
Musrikler de onlerindeydi. Arka tarafina da bir safyapti. Bu safin arkasina da
bir safkoydu. Resulullah rukuya varinca hep birlikte ruku yaptilar. Resulullah
secde yapti, hemen arkasindaki safdakiler de secde yapti. Digerleri (rukudan)
dogrulup onlari korumak uzere kiyamda kaldilar. Bunlar iki secdeyi tamamlayip
kalkinca arkalarinda bulunanlar secdeye gittiler. Sonra Resulullah 'in
arkasindaki saftakiler digerlerinin yerlerine gittiler, arkadaki saftakiler de
ondekilerin yerine ilerlediler. Sonra Resulullah rukuya gitti, hepsi O'nunla
birlikte ruku yapti. Sonra Resulullah secde yapti ve hemen arkasindaki
safdakiler de secde yaptilar. Bu sirada arkadakiler bunlari korumak uzere
kiyamda kaldilar.
Aleyhissalatu vesselam ve
arkasindakiler oturunca, en arkadakiler secdeye gittiler. Sonra hep beraber
oturup hep beraber selam verdiler."
Ebu Davud, Salat 281,
(1236); Nesai, Salatu'l-Havf 1, (3, 176-177).
2902 - Ibnu Omer
(radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) korku
namazini iki gruptan birine tek rek 'at olarak kildirirken, diger grup dusmana
karsi durmustur. Kilanlar kalkip, dusmana donuk vaziyette, (bekleyen)
arkadaslarinin yerine gectiler, onlar da gelip (Resulullah 'in arkasina
gectiler), O da bunlara bir rek 'at namaz kildirdi, sonra da bu iki guruptan
her biribirer rek 'at namazlarini kaza ettiler.''
Buhari, Salatu'l-Havf 2,
Megazi 31, Tefsir, Bakara 44; Muslim, Musafirin 205, (839); Muvatta,
Salatu'l-Havf 3, (1, 184); Ebu Davud, Salat 285, (1243); Tirmizi, Salat 398,
(564); Nesai, Salatu'l-Havf 1, (3, 171, 173).
2903 - Ebu Hureyre
(radiyallahu anh) anlatiyar: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) Dacnan
ile Usfan arasina, musriklerle sarilmis biryere indi. Musrikler (aralarinda):
"Bu muslumanlarin bir
namazlari var (topluca kilarlar), bu onlara evlatlarindan da, bakirelerinden de
kiymetlidir, iste bu, ikindi namazlaridir. Hazirliginizi yapin, uzerlerine
toptan bir kerede cullanin!'' dediler. Cebrail aleyhisselam, Resulullah
(aleyhissalatu vesselam)'a gelerek ashabini iki kisma ayirmasini, onlardan bir
grurupla namaz kilarken diger grubun geri tarafta ayakta beklemesini, tedbirli
olmalarini ve silahlarini beraberlerinde almalarini, birinci gruba bir rek'at
kildirmasini, bu kismin birinci rekatten sonra geri cekilmesini, arkadaki
grubun one ilerlemesini, bu yeni gruba da bir rek 'at kildirmasini, boylece her
bir grubun Resulullah'la birlikte birer rek 'atlerinin olmasini, Resulullah'in
da boylece iki rek'at kilmis olmasini emretti."
Ebu Davud, Salat 284,
(1240,1241); Tirmizi, Tefsir, Nisa, (3038); Nesai, Salatu'l-Havf 1, (3, 173,
174).
2904 - Abdullah Ibnu Uneys
(radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam), beni,
Halid Ibnu Sufyan el-Huzli'yi oldurmem icin bulundugu yere gonderdi. O, Urane
ve Arafat taraflarinda idi:
" Git onu oldur! ''
dedi Ben onu gordugumde ikindi namazinin vakti girmisti. Kendi
kendime:"(Bu herifi oldurme isi) onunla benim arama girip namazimi
geciktirmesinden korkarim" dedim. (Ara vermeden) ilerledim. Hem yuruyor
hem de ima ile namazimi kiliyordum. Herife tam yaklasmistim ki:
"Sen
kimsin?"dedi.
"Araplardan biriyim.
Duydum ki; su, adam icin asker topluyormussun, onun icin sana katilmaya
geldim!"
"Evet ben bu isin
icindeyim" dedi. Onunla bir mudet yurudum, oldurmeme imkan saglayacak bir
firsat dogunca kilicla tepesine bindim ve geberttim."
Ebu Davud,Salat 289,
(1249).
BES VAKIT NAMAZA BAGLI
(RATIB) NAFILELER
2905 - Ibnu Omer
(radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ile
birlikte iki rek 'at ogleden evvel, iki rek 'at sonra, keza iki rek 'at cum
'adan sonra,rek'at aksamdan sonra, iki rek 'at yatsidan sonra namaz kildim.
Aksam ve yatsi(dan sonrakiler) evinde idi.''
Buhari, Teheccud.29, 25,
34; Cum'a 39; Muslim, Musafirin 291, (729), Cum'a 71, (882); Muvatta, 69,
(1,166); Ebu Davud, Salat 290, (1252); Nesai, Ikamet 64, (2,119), Cum'a43, (3,
113) ; Tirmizi, Salat 220, (433, 434).
2906 - Hz. Aise
(radiyallahu anha)anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatuvesselam)
buyurdular ki :
"Sunnette gelen oniki
rek 'ate kim devam ederse Allah ona cennette bir ev bina eder: Bu oniki
rek'atin:
- Dordu ogleden once,.
- Ikisi ogleden sonra,
- Ikisi aksamdan sonra,
- Ikisi yatsidan sonra,
- Ikisi de sabahtan once.''
Tirmizi, Salat 206,
(414);Nesai, Kiyamu'l- Leyl 66, (3, 260); Ibnu Mace; Ikamet 100, (1142).
2907 - Yine Hz. Aise (radiyallhu
anha) anlatiyor: "Iki namaz var ki Resulullah (aleyhissalatu vesselam)
bunlari ne gizli ne de aleni olarak seferde ve hazerde hic terketmedi: Sabahtan
once iki rek'at, ikindiden sonra iki rek'at.''
Buhari, Mevakitu's-Salat
33, 73; Muslim, Salatu'1-Musafirin 300, (835); Ebu Davud, Salat 290, ( 1253);
Nesai, Mevakitu's-Salat 36, (1, 281 ), Kiyamu'l-Leyl 56, (3, 251, 252).
2908 - Hz. Ali (radiyallahu
anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) sabah ve ikindi haric
her namazin arkasindan iki rek'at (nafile) kilardi."
Ebu Davud, Salat 299,
(1275).
2909 - Hz. Aise
(radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)
nafilelerden hic birine, sabah namazini iki rek 'atlik nafilesi kadar asiri
ilgi gostermemistir."
2910 - Ebu Davud'un, Ebu
Hureyre (radiyallahu anh) 'den kaydettigi bir rivayette soylegelmistir:
"Sizi, atlilar
tardedecek (kovalayacak) bile olsa o iki rek'ati terketmeyin. ''
Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet
malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı
hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı
Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in
Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn
Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça
“kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte”
kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 2901-2910 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.