Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 6661-6670 )

EVLADIN MALINDA BABANIN HAKKI

6661 - Hz. Cabir Ibnu Abdillah radiyallahu anhuma anlatiyor: "Bir adam: "Ey Allah'in Resulu! Benim mal ve cocugum var. Babam da malimi kokunden kurutmak, tuketmek ister" dedi. Aleyhissalatu vesselam: "Sen de malin da babana aitsiniz" buyurdular."

RASTLANAN SURU VEBAHCEDEN ISTIFADE

6662 - Ebu Sa'id radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Bir cobanin (surusunun) yanina geldigin vakit, ona uc kere nida et! (Coban) cevap verirse ne ala, vermezse, fesada sebep olmadan (suru sagip goturmeden) sutunden ic. Bir bahcenin duvarina geldin mi, bahce sahibini uc kere cagir. Cevap verirse ne ala, (kendinden isteyerek ihtiyacini gor), aksi taktirde fesada sebep olmadan yiyebilirsin."

6663 - Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Bir sefer sirasinda biz Resulullah aleyhissalatu vesselam'la birlikkte idik. Derken, memeleri ida denilen bir bitki ile baglanmis bir deve surusune rastladik. (Sutten istifade icin) suruye yaklastik. Resulullah aleyhissalatu vesselam bizi cagirdi, hemen yanina gittik. "Bu develer musluman bir aileye ait, bu onlarin zaruri gidalaridir ve Allah'tan sonra (muhtac olduklari) bereketleri (hayirli mallari)dir. Icinde aziklariniz bulunan dagarciklarinizin yanina vardiginizda, onlarin icindeki erzakinizin calinmis olmasi sizi sevirdirir mi? Bunu adalete uygun bulur musunuz?" buyurdular. Ashab: "Hayir!" deyince: "Iste bu (sizin yapmak istediginiz) de oyle bir istir" buyurdu. Biz: "Yeyip icmeye muhtac olursak ne dersiniz?"diye sorduk. Su cevabi verdi: "Yiyin fakat tasimayin, icin fakat tasimayin!"

DAVAR BESLEME

6664 - Ummu Hani radiyallahu anha anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam bana "Koyun ve keci edin. Zira onda bereket vardir" buyurdular."

6665 - Urve el-Bariki radiyallahu anhuma, "Resulullah aleyhissalatu vesselam'in su sozunu nakletmistir: "Deve, sahipleri icin bir izzet vesilesidir. Koyun ve keci de berekettir. Hayir, Kiyamete kadar atin alnina baglanmistir."

6666 - Ibnu Omer radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Koyun ve keci cennet hayvanlarindandir."

6667 - Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam zenginlere koyun-keci edinmelerini emretti ve buyurdu ki: "Zenginlerin tavuk edinmeleri halinde, Allah, koylerin helak olmasina izin verir."

KAZA

6668 - Hz. Ali radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam beni Yemen'e gonderdi. "Ey Allah'in Resulu dedim. Sen beni gonderiyorsun. Halbuki ben gencim ve aralarinda davalarini hukme baglayacagim. Ben ise daha hukmetmeyi bilmiyorum!"
Ali devamla der ki: "Bunun uzerine Resulullah eliyle gogsume vurdu ve: "Allahim, kalbine hidayet, diline hakta sebat ver!" diye dua etti."
Ali der ki: "O gunden sonra, iki kisi arasinda verdigim hicbir hukumde tereddut etmedim."

RUSVET

6669 - Abdullah (Ibnu Mes'ud) radiyallahu anhuma anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Halk arasindahukum veren hic kimse yoktur ki, Kiyamet gunu bir melek ensesinden tutmus olarak onu getirmesin. Sonra melek basini semaya kaldirir. Eger (melege): "Onu at!" diyen olursa melek onu cehennemin oyle derin bir cukuruna atar ki, kirk yilda o cukurun dibine varabilir."

HAKIMIN HUKMUYLE HARAM HELAL OLMAZ


6670 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Muhakkak ki ben bir insanim. Sizden bazisi, delilini beyanda digerlerine nazaran daha belagatlidir. Bu sebeple, ben, kimin lehinde diger kardesimin hakkindan bir parca kesersem, suphesiz ona atesten bir parca kesmis olurum."



Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----

Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 6661-6670 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.



Kur’an’ı Kerim

Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:

“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

İlahi Kitapların Özelliği


İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.

KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)


Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.

KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?

Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler

Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.

Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.