Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 6541-6550 )

KIZIN GONLU OLMADAN EVLENDIRILMEZ

6541 - Ibnu Bureyde, babasi Bureyde'den naklediyor: "Genc bir kiz, Resulullah aleyhissalatu vesselam'a gelerek: "Babam, hakirligini benimle gidermek icin kardesinin ogluyla evlendirdi" diye sikayette bulundu.
Bureyde devamla der ki: "Resulullah aleyhissalatu vesselam (bu nikahin kabul veya reddinde) yetkiyi kiza birakti. Kiz da: "Ben babamin yaptigi isi kabul ettim fakat babalarin boyle yapmaya haklarinin olmadiginin kadinlarca bilinmesini istedim" dedi."

KUCUK KIZLARI BABALARI EVLENDIREBILIR

6542 - Abdullah Ibnu Mes'ud radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, Hz. Aise radiyallahu anha ile yedi yasinda iken onunla nikahlandi, dokuz yasinda iken zifaf yapti. Resulullah aleyhissalatu vesselam, Hz. Aise onsekiz yaslarinda iken vefat etti"

KUCUK KIZI BABA DISINDA EVLENDIREN

6543 - Abdullah Ibnu Omer radiyallahu anhuma'nin anlattigina gore, "Osman Ibnu Maz'unradiyallahu anh vefat ettigi zaman, geride yetim bir kizini birakti. Ibnu Omer der ki:
"Dayim Kudame ki kizin da amcasiydi- o kizi bana nikahladi. Bu nikah isi, kizin babasinin olumunden sonra olmustu. Kiz, amcasinin yaptigi bu nikahtan hoslanmadi ve Mugire Ibnu Su'be ile evlendirilmesini arzu etti. (Kiz bulug cagina vardiktan) sonra amcasi, onu Mugire ile evlendirdi."

VELISIZ NiKAH CAIZ DEGIL MI?

6544 - Hz. Aise ve Ibnu Abbas radiyallahu anhum'un anlattiklarina gore, "Resulullahaleyhissalatu vesselam: "Veliden izinsiz nikah sahih olmaz" buyurmustur."

6545 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselambuyurdular ki: "Kadin kadini evlendiremez. Kadin kendi basina da evlenemez. Zani kadin kendi kendine evlenen kadindir."

SIGAR NIKAHI YASAKTIR

6546 - Hz. Enes radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Islam'da sigar yoktur."

MEHIR

6547 - Ebu Saidi'l-Hudri radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, Hz.Aise radiyallahu anha'yi, elli dirhem degerinde ev esyasi mukabilinde nikahladi."

NiKAH DUASI

6548 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselambuyurdular ki: "Allah'a hamd etmekle baslamayan her hayirli isin bereketi guduktur."

NIKAHI ILAN

6549 - Hz. Aise radiyallahu anha anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Su nikahi ilan edin ve bunun icin davul da dogun."

NiKAHDA DEF VE GUFTE


6550 - Hz. Enes Ibnu Malik radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam bir seferinde Medine-i Munevvere'nin bir yerinden gecmisti. Bir kisim cariyelerin deflerini caldiklarini ve soyle soylediklerini isitti: "Biz Beni Neccar'in kizlariyiz Komsu olarak Muhammed ne iyi!" Bunun uzerine Aleyhissalatu vesselam: "Allah da bilir, ben sizleri cidden seviyorum" buyurdular."



Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.

----

Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 6541-6550 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.



Kur’an’ı Kerim

Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:

“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

İlahi Kitapların Özelliği


İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.

KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)


Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.

KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?

Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler

Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.

Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.