- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 4441-4450 )
HALID IBNU'L-VELID
RADIYALLAHU ANH
4441 - Ebu Hureyre
radiyallahu anh anlatiyor: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam ile
birlikte bir yere indik. Halk gecmeye basladi. "Resulullah aleyhissalatu
vesselam:
"Ey Ebu Hureyre bu
kim?" diye soruyordu. Ben de:
"Falanca!"
diyordum.
"Bu, Allah'in ne iyi
kulu!" diyordu. Sonra tekrar soruyordu:
"Peki su kim?"
"Falanca!"
diyordum.
"Bu Allah'in ne kotu
kulu!" diyordu. Bu hal, Halid Ibnu'l-Velid radiyallahu anh gecinceye kadar
devam etti. O zaman:
"Bu kim?" diye
yine sordu. Ben:
"Halid
Ibnu'l-Velid!" dedim.
"Bu Allah'in ne iyi
kulu! Bu Allah'in kilinclarindan bir kilinc!" buyurdu."
Tirmizi, Menakib, (3845).
AMR IBNU'L-AS RADIYALLAHU
ANH
4442 - Ukbe Ibnu Amir
radiyallahu anh anlatiyor: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam
buyurdular ki: "Insanlar teslim oldu, Amr Ibnu'l As ise iman etti."
Tirmizi, Menakib, (3843).
EBU SUFYAN IBNU HARB
4443 - Ibnu Abbas
radiyallahu anhuma anlatiyor: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam'a
Ebu Sufyan, her ne taleb etti ise, mutlaka "Tamam!" diye musbet cevap
almistir."
Muslim, Fezailu's-Sahabe
168, (2501).
HZ. MUAVIYE RADIYALLAHU ANH
4444 - Ebu Idris el-Havlani
anlatiyor: "Omer Ibnu'l-Hattab radiyallahu anh, Umeyr Ibnu Sa'd'i Humus
valiliginden azledince yerine Hz. Muaviye radiyallahu anh'i tayin etti. Halk:
"Umeyr'i azledip
Muaviye'yi mi tayin etti?" diye mirildandi. Umeyr radiyallahu anh:
"Muaviye'yi hayirla
yadedin. Zira ben "Resulullah aleyhissalatu vesselam'in: "Allah'im,
onunla (insanlara) hidayetini ulastir!" dedigini duydum!" dedi."
Tirmizi, Menakib, (3842).
4445 - Ibnu Abbas
radiyallahu anh anlatiyor: "Ben cocuklarla birlikte oynuyordum. Derken
"Resulullah aleyhissalatu vesselam geldi. Ben hemen bir kapinin arkasina
saklandim. (Beni orada bulup) enseme dokundu.
"Muaviye'ye git! Onu
bana cagir!" dedi. (Ben derhal gittim ve) geldim:
"O yemek yiyor!"
dedim. "Resulullah aleyhissalatu vesselam, tekrar:
"Git Muaviye'yi bana
cagir!" emrettiler. (Ben (yine gidip) dondum ve:
"O yemek yiyor!"
dedim. Resulullah tekrar:
"Git! Muaviye'yi bana
cagir!" emrettiler. Benn yine gidip geldim ve:
"O yemek yiyor!"
dedim. Bunun uzerine: "Allah onun karnini doyurmasin!"
buyurdular."
Muslim, Birr 96, (2604).
4446 - Abdurrahman Ibnu Ebi
Umeyre radiyallahu anh -ki "Resulullah aleyhissalatu vesselam'in
Ashabindan idi- Resulullah'in Muaviye icin soyle dua ettigini rivayet
etmektedir: "Allahim, onu hidayet edici ve hidayeti bulmus kil ve onunla
(insanlara) hidayet ver."
Tirmizi, Menakib, (3841).
HATICE BINTU HUVEYLID
RADIYALLAHU ANHA
4447 - Hz. Ebu Hureyre
radiyallahu anh anlatiyor: "Hz. Cebrail aleyhisselam "Resulullah
aleyhissalatu vesselam'a gelerek:
"Ey Allah'in Resulu,
dedi. iste Hatice geliyor. Beraberinde bir kab var, icerisinde katik -veya
yiyecek, veya icece- mevcut. O yaniniza ulastigi vakit, ona Rabbinden (ve
benden) selam soyleyin ve onu gurultu ve yorgunluk bulunmayan cennette, icerisi
oyulmus inciden mamul bir evle mujdeleyin!"
Buhari, Menakibu'l-Ensar
20, Tevhid 35; Muslim, Fezailu's-Sahabe 71, (2432).
4448 - Hz. Aise radiyallahu
anha anlatiyor: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam'in hanimlarindan
hicbirine, Hz. Hatice radiyallahu anha'ya karsi duydugum kiskancligi hic
duymadim. Halbuki onu hic gormuslugum de yok. Ancak, Aleyhissalatu vesselam
onun yadini cok yapardi. Ne zaman bir koyun kesip parcalara ayirsa Hatice'nin
dostlarina da gonderirdi. Bazan ona: "Sanki dunyada Hatice'den baska kadin
yok!" derdim de bana: "(Onun gibisi var miydi, o soyleydi, o
boyleydi..! (Obur kadinlar beni cocuktan mahrum ederken) benim cocuklarim ondan
oldu" diye karsilik verirdi. (Hz. Aise derki: Icinden " Bir daha
Hatice hakkinda kotu soz soylemeyecegim" dedim)."
Hz. Aise devamla der ki:
""Resulullah aleyhissalatu vesselam, Hatice'den uc yil sonra benimle
evlendi."
Buhari, Menakibu'l-Ensar
20, Nikah 108, Edeb 73, Tevhid 32; Muslim, Fezailu's-Sahabe 73, 74, 77, 78,
(2434, 2435, 2436, 2437); Tirmizi, Menakib, (3885, 3886).
4449 - Hz. Ali radiyallahu
anh anlatiyor: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"(Ahiretin) en hayirli
kadini Meryem Bintu Imran'dir. (Dunyanin) en hayirli kadini Hatice Bintu
Huveylid'dir." Ravi bunu soylerken, eliyle semaya ve arza isaret etti.
Buhari, Menakibu'l-Ensar
20, Enbiya 45; Muslim, Fezailu's-Sahabe 69, (2430); Tirmizi, Menakib, (3887).
Rezin bir rivayette su
ziyadeyi kaydetmistir: ""Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular
ki: "Erkeklerden pek coklari kemale ermistir. Kadinlardan ise Imran'in
kizi Meryem, Firavun'un karisi Asiye, Huveylid'in kizi Hatice ve Muhammed'in
kizi Fatima'dan baska kimse kemale ermemistir. Hz. Aise'nin kadinlara
ustunlugu, tiridin diger yiyeceklere ustunlugu gibidir."
Bu rivayet Buhari'de Ebu
Musa hadisi olarak gelmistir. (Enbiya 45), Muslim, Fezailu's-Sahabe 70, (2431);
Tirmizi, Et'ime 31, (1835).
HZ. FATIMA RADIYALLAHU ANHA
4450 - Emi' Ibnu Umeyr
et-Teymi anlatiyor: "Halamla birlikte Hz. Aise radiyallahu anha'nin yanina
gittim. Hz. Aise'ye:
"Hangi kadin
"Resulullah aleyhissalatu vesselam'a daha sevgili idi?" diye soruldu:
"Fatima!" dedi.
"Ya erkeklerden?"
dendi.
"Fatima'nin kocasi!
Zira bildigim kadariyla (Ali radiyallahu anh) cok oruc tutar, cok namaz
kilardi."
Tirmizi, Menakib, (3873).
Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet
malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı
hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı
Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in
Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn
Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça
“kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte”
kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 4441-4450 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.