- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 4371-4380 )
4371 - Abdurrahman Ibnu Habbab radiyallahu anh
anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam ceysu'l-Usre'yi techiz
ederken sahid oldum. Osman Ibnu Affan radiyallahu anh kalti ve:
"Ey Allah'in Resulu! dedi, yuz deve
culuyla, semeriyle Allah rizasi icin (bagis olarak) bendendir!"
Resulullah aleyhissalatu vesselam ordu icin
bagis yapmaya tekrar tesvikte bulundu. Osman yine kalkip:
"Ey Allah'in Resulu! Culuyla semeriyle
ikiyuz deve Allah rizasi icin bendendir!" dedi. Sonra Resulullah
aleyhissalatu vesselam ordu icin bagista bulunmaya yine tesvikte bulundu. Osman
tekrar kalkti ve:
"Ey Allah'in Resulu! dedi. Benden ucyuz
deve culuyla, semeriyle Allah rizasi icin bagisimdir!"
Abdurrahman der ki: "Resulullah
aleyhissalatu vesselam'i minberden inerken gordum, hem iniyor, hem de:
"Bu hayirdan sonra, Osman'in yapacagi
(kotu amel) aleyhine olmaz!" diyordu."
Tirmizi, Menakib, (3701).
HZ. ALI IBNU EBI TALIB
4372 - Hz. Enes Ibnu Malik radiyallahu anh
anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam pazartesi gunu gonderildi.
Hz. Ali radiyallahu anh da sali gunu namaz kildi."
Tirmizi, Menakib. (3730).
4373 - Ibnu Omer radiyallahu anhuma anlatiyor:
"Resulullah aleyhissalatu vesselam Ashabinin arasini kardeslemisti. Hz.
Ali radiyallahu anh yanina geldi ve:
"Ashabinizin arasini birbirleriyle
kardeslediniz, ama beni kimseyle kardeslemediniz!" dedi. Bunun uzerine
Aleyhissalatu vesselam:
"Sen dunyada da ahirette de benim
kardesimsin!" buyurdular."
Tirmizi, Menakib, (3722).
4374 - Zeyd Ibnu Erkam radiyallahu anh
anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam soyle buyurdular: "Ben
kimin dostu (mevlasi) isem, Ali de onun dostudur."
Tirmizi, Menakib, (3714).
4375 - Sa'd Ibnu Ebi Vakkas radiyallahu anh
anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam Tebuk seferine cikinca Hz.
Ali'yi geride (Medine'de) birakmisti.
"Ey Allah'in Resulu, siz beni cocuklarin
ve kadinlarin arasinda mi birakiyorsunuz?" dedi (kalmak istemedi). Bunun
uzerine Aleyhissalatu vesselam:
"Sen, Hz. Harun'un, Hz. Musa yaninda
aldigi yeri, benim yanimda almaktan razi degil misin? Su farkla ki, benden
sonra peygamber yok!" buyurdular."
Buhari, Megazi 78, Fezailu'l-Ashab 9; Muslim,
Fezailu'l-Ashab, 31, (2404); Tirmizi, Menakib, (3731).
4376 - Muslim ve Tirmizi'nin bir rivayetinde
soyle gelmistir: "Resulullah aleyhissalatu vesselam Hayber gunu buyurdular
ki:
"Yarin sancagi oyle bir kimseye verecegim
ki, O, Allah'i ve Resulunu sever, Allah ve Resulu de onu sever."
Ravi devamla der ki: "Bu soz uzerine
(beni mi secer umidiyle, Aleyhissalatu vesselam'a gorunmek icin) boyunlarini
uzattilar. Ama o:
"Bana Ali radiyallahu anh'i
cagirin!" buyurdular. Ali getirildi ama gozlerinden rahatsiz idi. Hemen
gozlerine tukurdu ve sancagi ona verdi. Allah Teala Hazretleri onun eliyle
fethi muyesser kildi."
Ravi devamla der ki: "Su ayet indigi
zaman "Gelin, ogullarimizi ve ogullarinizi cagiralim..." (Al-i Imran
61) Resulullah aleyhissalatu vesselam hemen Ali'yi, Fatima'yi, Hasan ve
Huseyin'i (radiyallahu anhum ecmain) cagirdi ve:
"Allahim, bunlar benim ailemdir!"
buyurdu."
Muslim, Fezailu'l-Ashab 32, (2404); Tirmizi,
Menakib, (3726).
4377 - Zirr Ibnu Hubeys rahimehullah
anlatiyor: "Hz. Ali radiyallahu anh'in soyle soyledigini isittim:
"Daneyi acan, canlilari yaratan Zat-i Zulcelal'e yeminle soyluyorum: Ummi
peygamberim aleyhissalatu vesselam, bana su hususu garantiledi: Beni mu'min
olan sevecek, munafik olan da bana bugzedecektir."
Muslim, Iman 131, (78); Tirmizi, Menakib,
(3737); Nesai, Iman 20, (8, 117).
4378 - Hz. Cabir radiyallahu anh anlatiyor:
"Resulullah aleyhissalatu vesselam Taif gunu Hz. Ali radiyallahu anh'i
cagirdi ve onunla hususi konusma yapti. (Bu gorusme o kadar uzadi ki) halk:
"Resulullah aleyhissalatu vesselam amcasinin ogluyla gorusmesini
uzatti" dedi. (Resulullah bunu isitince):
"Onunla hususi gorusmeyi ben (kendi
arzumla) yapmadim. Allah'in arzusu ve emri ile Resulu) yapti"
aciklamasinda bulundu."
Tirmizi, Menakib, (3728).
4379 - Hz. Enes radiyallahu anh anlatiyor:
"Resulullah aleyhissalatu vesselam Beraet (Tevbe) suresini, (Arafat'ta
hacilara teblig edilmek uzere) Hz. Ebu Bekir radiyallahu anh'la gondermisti.
Sonra onu cagirarak:
"Bunun, ehlimden olmayan bir kimse ile
teblig edilmesi muvafik degil!" buyurdu. Hz. Ali radiyallahu anh'i
cagirarak sureyi, (Arafat'ta okumasi icin) ona verdi."
Tirmizi, Tefsir, Tevbe, (3089).
TALHA IBNU UBEYDULLAH RADIYALLAHU ANH
4380 - Hz. Cabir radiyallahu anh anlatiyor:
"Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
"Yeryuzunde (iki ayak uzerinde) yuruyen
bir sehid gormek isteyen Talha Ibnu Ubeydullah radiyallahu anh'a baksin."
Tirmizi, Menakib.
Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet
malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı
hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı
Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in
Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn
Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça
“kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte”
kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 4371-4380 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.