Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3131-3140 )

3131 - Hz. Usame (radiyallahu anh) anlatiyor: "Ey Allah'in Resulu dedim, Saban ayinda tuttugun kadar baska aylarda oruc tuttugunu goremiyorum (sebebi nedir?)'' diye sordum. Su cevabi verdi:
"Bu, Receb'le Ramazan arasinda insanlarin gaflet ettikleri bir aydir. Halbuki O, amellerin Rabbulalemin'e yukseltildigi bir aydir. Ben, oruclu oldugum halde amelimin yukseltilmesini istiyorum."
Nesai, Savm 70, (4, 201).

SEVVAL'DEN ALTI GUN

3132 - Eyub (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Kim Ramazan orucunu tutar ve ona Sevval ayindan alti gun ilave ederse, sanki yil orucu tutmus olur."
Muslim, Siyam 204, (1164); Tirmizi, Savm 53, (759); Ebu Davud, Savm 58, (2432).

ZILHICCE'DEN ON GUN

3133 - Huneyde Ibnu Halid hanimindan, o da Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'in zevcelerinden birinden anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) Zilhicce'den dokuz gunle Asura gunu oruc tututardi. Bir de her aydan uc gun, ayin ilk pazartesi ile persembe gunu oruc tutardi."
Ebu Davud, Savm 61, (2437); Nesai, Savm 83,(4, 220).

3134 - Kasim Ibnu Muhammed (rahimehullah) anlatiyor: "Hz. Aise (radiyallahu anha) Arefe gunu oruc tutardi. Ben Arefe aksami imamin (hacc emirinin, Muzdelife'ye gitmek uzere) hareket ettigi sirada Hz. Aise'nin yerinde kalarak, halkla kendi arasinda bir bosluk acilana kadar bekleyip sonra icecek birseyler isteyerek iftar yaptigini gordum."
Muvatta, Hacc 133, (1, 375).

3135 - Ebu Katade (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Arafat gunu tutulan orucun, gecen yilin ve gelecek yilin gunahlarina kefaret olacagina Allah'in rahmetinden umidim var."
Tirmizi, Savm 46, (749); Ibnu Mace, Siyam 40, (1730); Muslim, Siyam 196, (1162).

HAFTANIN GUNLERI

3136 - Hz. Aise (radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam pazartesi ve persembe gunlerinde oruc(la sevap) arardi."
Tirmizi, Savm 44, (745); Nesai, Savm 70, (4, 202, 203); Ibnu Mace, Siyam 42, (1739).

3137 - Hz. Ebu Hureyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Ameller Allah Teala hazretlerine pazartesi ve persembe gunleri arzedilir. Ben, amelimin oruclu oldugum halde arzedilmesini severim."
Tirmizi, Savm 44, (747).

EYYAMU'L-BI'Z

3138 - Abdullah Ibnu Katade Ibni Milhan el-Kaysi, babasi (radiyallahu anh)'ndan anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam), bize eyyam-i bi'z'de yani ayin onuc, ondort ve onbesinci gunlerinde oruc tutmamizi emrederdi ve "Bunlar yil orucu vaziyetindedir'' derdi.''
Ebu Davud, Savm 68, (2449); Nesai, Savm 83, (4, 220, 221).

3139 - Ibnu Abbas (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) eyyamu'l-bi'z'de oruc tutmayi hazerde de seferde de birakmazdi."
Nesai, Savm 70, (4,198).

3140 - Muazetu'l Adeviyye anlatiyor: "Hz. Aise (radiyallahu anha)'den sorduin: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) her ay uc gun oruc tutar miydi?''
"Evet!'' diye cevap verdi. Ben tekrar:
"Ayin hangi gunlerinde tutardi?'' dedim.
"Hangi gunde oruc tuttuguna ehemmiyet vermezdi'' diye cevap verdi.''

Muslim, Siyam 194, (1160); Ebu Davud, Savm 70, (2453); Tirmizi, Savm 54; (763).




Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça “kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte” kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.



----

Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3131-3140 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.



Kur’an’ı Kerim

Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:

“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.

İlahi Kitapların Özelliği


İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.

KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)


Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.

KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?

Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler

Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.

Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.