- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3011-3020 )
3011 - Kesir Ibnu Abdillah
an ebihi an ceddihi anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)
bayramlarda birinci rek'atte kiraatten once yedi kere tekbir getiriyordu.
Ikinci rek'atte de kiraatten once bes kere tekbir getiriyordu.''
Tirmizi, Salat 386, (536).
3012 - Cabir Ibnu Semure (radiyallahu
anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ile birlikte, bircok
kereler bayram namazini ezansiz ve ikametsiz kildim.''
Muslim, Iydeyn 7, (887);
Ebu Davud, Salat 250, (1148); Tirmizi, Salat 384, (532).
3013 - Nafi rahimehullah
anlatiyor: "Ibnu Omer (radiyallahu anhuma) dedi ki: "Resulullah
(aleyhissalatu vesselam), Hz. Omer ve Hz. Ebu Bekir (radiyallahu anhuma),
bayram namazlarini hutbeden once kilarlardi."
Buhari, Iydeyn 7, 8;
Muslim, Iydeyn 8, (888); Tirmizi, Salat 383; (531) Nesai, Iydeyn 9, (3, 183).
3014 - Hz. Cabir
(radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) ile
birlikte bayrama katildim. Efendimiz hutbeden once, ezansiz ve ikametsiz namaz
kildirdi. Sonra Bilal (radiyallahu anh)'e dayanarak kalkti. AIlah'tan korkmayi
emretti ve O'na itaate tesvik etti. Insanlara vaaz edip (olumu, ahireti,
cenneti, cehennemi) hatirlatti.
Sonrakadinlar bolumune
gecti. Onlara da ayni sekilde vaaz etti, hatirlatmalarda bulundu. Ve:
"Allah icin tasadduk
edin, zira sizin ekseriyetiniz cehennem odunusunuz!'' buyurdu. Yanaklari
kararmis itibarli kadinlardan biri kalkarak:
"Nicin ey Allah'in
Resulu? dedi (niye cehennem odunlariyiz?)'' Resulullah acikladi:
"Zira siz kadinlar cok
sikayette bulunuyor, kocalariniza nankorluk ediyorsunuz."
"Bunun uzerine
kadinlar takilarindan tasadduk etmeye basladilar. Hz. Bilal'in etegine
atiyorlardi."
Buhari, Iydeyn 7; Muslim,
Iydeyn 4, (885); Ebu Davud, Salat 248, (1141); Nesai, Iydeyn 19, (3, 186, 187).
3015 - Ubeydullah Ibnu
Abdillah lbni Utbe Ibni Mes'ud (radiyallahu anh) anlatiyor: "Hz. Omer
(radiyallahu anh), Ebu Vakid el-Leysi (radiyallahu anhuma)'ye sordu:
"Resulullah
(aleyhissalatu vesselam) kurban ve ramazan bayramlarinda ne kiraat
buyururdu?"
"Resulullah bu
namazlarda Kaf ve'l-Kur'ani'I-Mecid, Ikterebeti's-saatu ve'n-Sakka'l-Kameru
surelerini okurdu" diye cevap verdi."
Muslim, Iydeyn 14, (891);
Muvatta, Iydeyn 8, (1, 180); Ebu Davud, Salat 252, (1154), Tirmizi, Salat 385,
(534); Nesai, Iydeyn 12, (3, 183, 184).
3016 - Nu'man Ibnu Besir
(radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam);
bayramlarda ve cum'ada Sebbihi'sme. Rabbike'l- A'!a, Hel etake hadisu'l gasiye
okurdu. Bazan cuma ve bayram bir gunde birlesirlerdi. Resulullah bu surelerin
her ikisini de (cuma ve bayram) namazlarinda birlikte okurdu."
Muslim, Cum'a 62, (878);
Muvatta, Cum'a 19, (1, 111); Ebu Davud, Salat 242, (1122, 1123); Tirmizi, Salat
385, (533); Nesai, Iydeyn 13, (3, 184).
CUMA VE BAYRAMIN AYNI GUNE
RASTLAMASI
3017 - Hz. Ebu Hureyre
(radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)
buyurdular ki: "Su gununuzde iki bayram bir araya geldi. Dileyene (bayram
) cum'a icin de yeterlidir. Biz her ikisini birlestiriyoruz."
Ebu Davud, Salat 217,
(1074); Ibnu Mace, Ikamet 166, (1311).
3018 - Ebu Ubeyd Sa'id Ibnu
Ubeyd'in anlattigina gore, Hz. Omer (radiyallahu anh) ile bir bayramda beraber
olmustur. Hz. Omer once namaz kildirmis, sonra hutbe okuyup halka soyle hitab
etmistir:
"Resulullah
(aleyhissalatu vesselam) sizleri bu iki bayram gununde oruc tutmaktan men etti.
Bu iki bayramdan biri oruc tuttugunuz aydaki ramazan bayraminizdir. Digeri de
kurbanlarinizdan yediginiz gunun bayramidir!''
Ebu Ubeyd der ki: "Ben
Hz. Osman (radiyallahu anh) ile de bayram gecirdim. O da hutbeden once namaz
kildirdi. Hatta bu bir cum'a gunuydu. Avali halkina soyle dediler:
"Kim cumayi beklemek
isterse beklesin, kim de ailesine donmek isterse donsun, kendisine izin
verdik.''
Buhari, Edahi 16, Savm 66,
67; Muslim; Siyam 138, (1137).
3019 - Ata Ibnu Ebi Rebah
merhum anlatiyor: "Ibnu'z-Zubeyr (radiyallahu anhuma), bize bir cum'a gunu
gunduzun basinda (bayram) namazi kildirdi. Sonra biz (ogle vakti) cum'a namazi
kilmak uzere (mescide) gittik. Ibnu'z-Zubeyr, bize (namaz kildirmak uzere
mescide) gelmedi. Biz de tek basimiza (ogle namazlarimizi) kildik. O sirada
Ibnu Abbas (radiyallahu anhuma) Taif'te idi. Medine'ye doner donmez durumu ona
actik.
"Sunnet'e uygun
haceket etmis!'' dedi.
3020 - Bir baska rivayette
soyle gelmistir: "Ibnu'z-Zubeyr zamaninda ramazan bayrami cum'a gununne
rastIamisti."
"Iki bayram, ayni
gunde bir araya geldiler"! dedi. Sonra ikisini birlestirip iki rek'at
halinde sabah erkenden kildirdi. Artik, ikindiyi kilincaya kadar baska bir sey
kilmadi.''
Ebu Davud, Salat 217,
(1071, 1072); Nesai, lydeyn 32, (3, 194).
Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet
malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı
hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı
Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in
Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn
Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça
“kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte”
kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 3011-3020 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.