- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 2741-2750 )
2741 - Ebu Temimeti
'l-Huceymi anlatiyor: "Ben sabah namazindan sonra vaa'z u nasihat
ediyordum, bu esnada secde (ayeti okuyor ve secde) ediyordum. Ibnu Omer
(radiyallahu anhuma) beni yasakladi. Ama ben O'nu dinlemedim. O cu sefer
yasaklamayi tekrarladi.
Sonra donup: "Ben
Resulullah (aleyhissalatu vesselam) 'in arkasinda namaz kildim. Hz.Ebu Bekr,
Hz. Omer ve Hz. Osman (radiyallahu anhum) ile de namaz kildim. Onlarin hicbiri
gunes doguncaya kadar secde yapmazlardi " dedi. "
Ebu Davud, Salat 335,
(1415).
TILAVET SECDESININ FAZILETI
2742 - Amr Ibnu'l-As
(radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) bana
Kur'an dan onbes secde ayeti okuttu. Bunlardan ucu Mufassal surelerdedir. Hacc
suresinde de iki secde ayeti var."
Ebu Davud, Salat 328, (
1401):Ibnu Mace, Ikamet 71, (1057).
2743 - Ibnu Abbas
(radiyallahu anhuma) demistir ki: "Sad suresi azaimi sucud'dan degildir.
Nitekim ben Resulullah (aleyhissalatu vesselam) 'i o surede secde edip:
"Davud (aleyhisselam)
bu secdeyi tevbe secdesi olarak yapti, biz ise sukur olarakyapiyoruz!"
dedigini isittim."
Buhari. Sucudu'l-Kur'an 3,
Enbiya 39; Ebu Davud, Salat 332, 1409); Tirmizi, Salat 405.
(577):Nesai. 48.(2, 159).
2744 - Ibnu Mes 'ud
(radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) Vennecmi
suresini okudu ve secde-i tilavette bulundu, beraberindekiler de secde ettiler.
Ancak, aralarinda bulunan Kureysli bir ihtiyar yerden bir avuc toprak alarak
alnina goturdu ve:"Bu bana yeter'' dedi.
Ibnu Mes 'ud der ki:"Ben
sonra bu herifin kafir olarak olduruldugunu gordum. Bu Umeyye Ibnu Halef'di. ''
Buhari, Sucudu'l-Kur'an 4,
1, Menakibu'l-Ensar 29, Megazi 7, Tefsir, Necm; Muslim, Mesacid 105, (576); Ebu
Davud Salat 330, (1406); Nesai, Iftitah 49, (2, 160). Metin, Buhari'deki
metindir.
2745 - Zeyd Ibnu Sabit
(radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) 'a
Vennecmi suresini okudum, bunda secde etmedi. ''
Buhari, Sucudu'l-Kur'an 6;
Muslim, Mesacid 106, (577); Ebu Davud, Salat 329, (1404); Tirmizi, Salat 404,
(576) ; Nesai, Iftitah 50, (2, 160).
2746 - Ebu Seleme, Ebu
Hureyre (radiyallahu anh) 'den naklettigine gore, Ebu Hureyre Iza
's-Semaun-sakkat suresini okudu ve secde etti. Ben kendisine:
"Ey Ebu Hureyre seni
secde eder gormuyor muyum! '' dedim. Bana:
"Resulullah 'i secde
eder gormemis olsaydim ben de secde etmezdim ! '' cevabini verdi. "
Buhari, Sucudu'l-Kur'an 7,
6, Ezan 100,102; Muslim, Mesacid 107; Muvatta, Kur'an 12, (1, 205); Ebu Davud,
Salat 331, (1407); Nesai, Iftitah 51, (2, 161).
2747 - Yine Ebu Hureyre
(radiyallahu anh) anlatiyor: "Biz Resulullah (aleyhissalatu veam) 'la
Iza's-Semaun-sakkat suresinde ve Ikra ' bismi Rabbikellezi halaka suresinde
secde ettik.''
Muslim, Mesacid 108, (578);
Ebu Davud, Salat 331, (1407); Tirmizi, Salat 402, (573, 574) ; Nesai, Iftitah
51, 52, (2, 161-162).
2748 - Ibnu Abbas
(radiyallahu anhuma):"Resulullah (aleyhissalatu vesselam) Medine 'ye
(hicretle) geldigi gunden
beri mufassal surelerden hic birinde secde etmemistir" dedi.
Ebu Davud, Salat 329,
(1403).
2749 - Hz. Aise
(radiyallahu anha) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissaltu vesselam),
geceleyin yaptigi tilavet secdelerinde soyle derdi: "Yuzum, kendisini
yaratan (maddi ve manevi cesitli cihazlarla techiz, tezyin ve) tasvir eden,
ilahi guc ve kudretiyle onda isitme ve gorme duygulari acan Zat'a secde
etti."
Ebu Davud; Salat 334,
(1414); Tirmizi, Salat 407, (508); Nesai, Iftitah 71, (2, 222).
2750 - Tirmizi'nin.Ibnu
Abbas (radiyallahu anhuma) 'dan yaptigi bir rivayette su ziyade gelmistir: Ibnu
Abbas der ki: "Bir adam gelerek dedi ki, "Ey Allah 'in Resulu! gece
uyurken ruyamda kendimi gordum. Sanki ben bir agacin arkasinda secde yapiyorum.
Ben secde yaptim, secdem uzerine agac da secde yapti. Onun soyle soyledigini
isittim: " Allah 'im, secdem sebebiyle bana sevab yaz, onun hurmetine
gunahimi dok, onu senin nezdinde bana azik yap. Kulun Davud'dan kabul ettigin
gibi, onu benden kabul et. "
Ibnu Abbas (radiyallahu
anhuma) der ki: "Bundan sonra, Resulullah (aleyhissalatu vesselam) 'in
secde ayeti okudugunu, (tilavet secdesi sirasinda) o adamin kendisine, agacin
sozu olarak haber verdigi duanin aynisyla dua ettigini isittim."
Tirmizi, Da'avat 33, (3420).
Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet
malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı
hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı
Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in
Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn
Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça
“kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte”
kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 2741-2750 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.