- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 1971-1980 )
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 1971-1980 )
1971 - Hz. Aise
(radiyallahu anha) bir baska rivayette sunu soyler: "Kendisinde
dikbaslilik olan bir deveye bindim. (Hircinlik etmeye baslayinca ileri-geri
surmeye basladim. Bunun uzerine Resulullah (aleyhissalatu vesselam):
"Rifkla, tatlilikla davran! diye mudahale etti..."
Muslim, Birr 79, (2594).
1972 - Cerir (radiyallahu
anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki:
"Bir kimse yumusak davranmaktan mahrum ise hayrin tamamindan
mahrumdur."
Muslim, Birr 75, (2592).
1973 - Ebu Musa
(radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) herhangi
bir isi icin bir adam gonderse su tembihte bulunurdu: "Sevindirin, nefret
ettirmeyin, kolaylastirin, zorlastirmayin."
Ebu Davud, Edep 20, (4835);
Muslim, Cihad 6, (1737).
REHIN
1974 - Hz. Ebu Hureyre
(radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)
buyurdular ki: "Rehin (olarak birakilan hayvan)a, nafakasi mukabilinde
binilir. Sagmal hayvan rehin birakilmissa sutu, nafakasi mukabilinde icilir.
Nafaka, binen ve sutunu icen uzerinedir."
Buhari, Rehn 4, Tirmizi,
Buyu 4, (1254); Ebu Davud, Buyu 78, (3526).
1975 - Ibnu'l-Museyyeb
(rahimehullah) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular
ki: "Rehin kapanmaz."
Muvatta, Akdiye 13, (2,
728).
1976 - Hz. Aise
(radiyallahu anha) anlatiyor. Resulullah (aleyhissalatu vesselam) bir
yahudiden, veresiye yiyecek satin aldi. Rehin olarak zirhini verdi."
Buhari, Rehn 2, 5, Buyu 14,
33, 88, Silm 5, 6, Istikraz 1, Cihad 89, Megazi 85; Muslim, Musakat 124,
(1603); Nesai, Buyu 58, 87, (7, 288, 303).
RIYA
1977 - Sufeyyu'l-Esmai, Hz.
Ebu Hureyre'den naklediyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)
buyurdular ki: "Kiyamet gunu iIk cagrilacaklar, Kur'an-i ezberleyen biri,
Allah yolunda oldurulen biri ve bir de cok mali olan biridir. Allah Teala
Hazretleri Kur'an okuyana:
"Ben Resulume inzal
buyurdugum seyi sana ogretmedim mi?" diye soracak. Adam:
"Evet ya Rabbi!"
diyecek.
"Bildiklerinle ne
amelde bulundun?" diye Rabb Teala tekrar soracak. Adam:
"Ben onu gunduz ve
gece boyunca okurdum" diyecek. AlIahu Teala Hazretleri:
"Yalan
soyluyorsun!" diyecek. Melekler de ona:
"Yalan
soyluyorsun!" diye cikisacaklar. Allahu Teala Hazretleri ona:
"Bilakis sen,
"Falanca Kur'an okuyor" densin diye okudun ve bu da soylendi"
der.
Sonra, mal sahibi
getirilir. Allah Teala Hazretleri:
"Ben sana bolca mal
vermedim mi? Hatta o kadar bol verdim ki, kimseye muhtac olmadin?" der. Zengin
adam, "Evet ya Rabbi" der.
"Sana verdigimle ne
amelde bulundun?" diye Rabb Teala sorar. Adam:
"Sila-i rahimde
bulunur ve tasadduk ederdim" der. Allahu Teala Hazretleri:
"Bilakis sen:
"Falanca comerttir" desinler diye bunu yaptin ve bu da denildi"
der.
Sonra Allah yolunda
oldurulen getirilir. Allah Teala Hazretleri:
"Nicin
olduruldun?" diye sorar. Adam:
"Senin yolunda cihadla
emrolundum. Ben de oldurulunceye kadar savastim" der. Hakk Teala ona:
"Yalan
soyluyorsun!" der. Ona melekler de:
"Yalan
soyluyorsun!" diye cikisirlar. Allah Teala Hazretleri ona tekrar:
"Bilakis sen:
"Falanca cesurdur" desinler diye dusundun ve bu da soylendi"
buyurur. Sonra (Resulullah (aleyhissalatu vesselam) Ebu Hureyre'nin dizine
vurup):
"Ey Ebu Hureyre! Bu uc
kimse, Kiyamet gunu, cehennemin, aleyhlerinde kabaracagi Allah'in ilk uc
mahlukudur!" dedi."
Sufey der ki: "Ben Ebu
Hureyre'den aldigim bu hadisi, Hz. Muaviye'ye haber verdim.Bunun uzerine:
"Boylelerine bu muamele yapilirsa, insanlarin geri kalanlarina neler yapilir?"
dedi ve Hz. Muaviye Siddetli bir aglayisla aglamaya basladi, oyle ki helak
olacagini zannettim. Derken bir muddet sonra kendine geldi, yuzundeki
(gozyaslarini) sildi. Ve sunlari soyledi:
"Allah ve Onun Resulu
dogru soylediler: "Dunya hayatini ve onun zinetini isteyenlere, orada
islediklerinin karsiligini tastamam veririz. Onlar orada bir eksiklige de
ugratilmazlar. Iste ahirette onlara atesten baska bir sey yoktur. Isledikleri
seyler orada bosa gitmistir. Zaten yapmakta olduklari da batildir" (Hud 15-16).
Muslim, Imaret 152, (1905);
Tirmizi, Zuhd 48, (2383); Nesai, Cihad 22, (6, 23, 24).
1978 - Ka'b Ibnu Malik
(radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'in soyle
soyledigini isittim: "Kim alim gecinmek, sefihlerle munazara yapmak ve
halkin dikkatlerini kendine cekmek gibi maksadlarla ilim ogrenirse Allah o kimseyi
cehenneme atar."
Tirmizi, Ilm 6, (2656).
1979 - Hz. Ebu Hureyre
(radiyallahu anh) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) bir gun:
"Huzun kuyusundan Allah'a siginin!" buyurdular. Oradakiler:
"Ey Allah'in Resulu!
Huzun kuyusu da nedir?" diye sordular.
"O, dedi, cehennemde
bir vadidir; cehennem, o vadiden her gun yuz kere AIIah (c.c)'a siginma taleb
eder."
"Ey Allah'in Resulu!
denildi, oraya kimler girecek?"
"Oraya dedi,
amellerinde riya yapan kurralar girecektir!..."
Tirmizi, Zuhd 48, (2384).
1980 - Ebu Hureyre ve Ibnu
Omer (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam)
buyurdular ki: "Ahir zamanda, dinle dunyayi taleb eden insanlar zuhur
edecek. Bunlar, insanlar(a iyi gorunup, onlari aldatmak) icin oyle bir yumusakliga
burunurler ki koyun postu yanlarinda kaba kalir. Diller de baldan daha
tatlidir. Ancak kalbleri kurtlarinkinden vahsidir. Cenab-i Hakk (bunlar icin)
soyle diyecektir: "Beni aldatmaya mi calisiyorsunuz, yoksa bana karsi
curete mi yelteniyorsunuz? Zat-i Akdesime yemin olsun, bunlar uzerine,
kendilerinden cikacak oyle bir fitne gonderecegim ki, iclerinde halim olanlar
bile saskina donecekler."
Tirmizi, Zuhd 60, (2406,
2407).
Kütüb-i Sitte, İslam dininin en önemli iki kaynağından biri niteliğindeki sünnet
malzemesini meydana getiren ve en sahih (güvenilir) hadislerden oluşan altı
hadis kitabına verilen genel isimdir. Söz konusu bu altı kitap Kur’ân-ı
Kerim’den sonra en sahih kitaplar olarak kabul edilen Buharî ile Müslim’in
Câmiu’s-Sahîh adlı eserleri ile Ebû Davud, Tirmizî, Nesai ve İbn
Mace’nin sünen türündeki eserlerinden ibarettir.Kütüb-i Sitte, Arapça
“kitaplar” manasına gelen “kütüb” kelimesiyle “altı” manasına gelen “sitte”
kelimesinden meydana gelmiş bir tabir olup, “altı kitap” anlamındadır.
.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kütüb-i Sitte Hadis-i Şerif ( 1971-1980 ) - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.