Yaşar Nuri Öztürk Meali - Kuranı Kerim
| |||
- Mukabele - Cüz
- Kuran Süreleri
- Kuran Meali
- Kuran Dersleri
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- Ders 01 - Diyanet
- Ders 02 - Diyanet
- Ders 03 - Diyanet
- Ders 04 - Diyanet
- Ders 05 - Diyanet
- Ders 06 - Diyanet
- Ders 07 - Diyanet
- Ders 08 - Diyanet
- Ders 09 - Diyanet
- Ders 10 - Diyanet
- Ders 11 - Diyanet
- Ders 12 - Diyanet
- Ders 13 - Diyanet
- Ders 14 - Diyanet
- Ders 15 - Diyanet
- Ders 16 - Diyanet
- Ders 17 - Diyanet
- Ders 18 - Diyanet
- Ders 19 - Diyanet
- Ders 20 - Diyanet
- Ders 21 - Diyanet
- Ders 22 - Diyanet
- Ders 23 - Diyanet
- Ders 24 - Diyanet
- Ders 25 - Diyanet
- Ders 26 - Diyanet
- Ders 27 - Diyanet
- Ders 28 - Diyanet
- Ders 29 - Diyanet
- Ders 30 - Diyanet
- Tecvidli Kuran Dersleri
- 00 - Giriş
- 01 - Harfler
- 02 - Harflerin Çıkış Yerleri
- 03 - Harekeler
- 04 - Harflerin Yazılışları
- 05 - Bitişmeyen Harfler
- 06 - Kalın ve İnce Harfler
- 07 - Peltek Harfler
- 08 - Cezm
- 09 - Şedde
- 10 - Tenvin
- 10.1 - Tevcid Kuralları
- 11 - Med Harfleri
- 12 - Elifin Yerini Tutan Vav ve Ya
- 13 - Çeker
- 14 - Meddi Tabii ve Meddi Feri
- 15 - Meddi Muttasıl
- 16 - Meddi Munfasıl
- 17 - Meddi Lazım
- 18 - Meddi Arız
- 19 - Meddi Lin
- 19.1 - Tekvin ve Nunu Sakin
- 20 - İhfa
- 21 - İzhar
- 22 - İklab
- 23 - İdğamı Mael Gunne
- 24 - İdğamı Bila Gunne
- 25 - İdğamı Misleyn
- 26 - Cezimli Mimin Okunuşu
- 27 - İğdamı Mütecaniseyn
- 28 - İğdamı Mütekaribeyn
- 29 - İğdamı Şemsiyye
- 30 - İzharı Kamerriye
- 31 - Kalkale
- 32 - Lafzatullahın Okunuşu
- 33 - Zamirin Okunuşu
- 34 - Ra Harfinin Okunuşu
- 35 - Sekte
- 36 - Hurufu Mukattaa
- 37 - Vakıf ve Durma işaretleri
- 38 - Küçük Nun ile Okuma
- Elmalılı Hamdi Tefsiri
- Submenu 4.4
- Submenu 4.5
- Submenu 4.6
- Kuran Öğreniyorum - Diyanet
- İlmihal
- Submenu 5.1
- Submenu 5.2
- Hadis-i Şerif
- Kütüb-ü Sitte 1-100
- Kütüb-ü Sitte 101-200
- Kütüb-ü Sitte 201-300
- Kütüb-ü Sitte 301-400
- Kütüb-ü Sitte 401-500
- Kütüb-ü Sitte 501-600
- Kütüb-ü Sitte 601-700
- Kütüb-ü Sitte 701-800
- Kütüb-ü Sitte 801-900
- Kütüb-ü Sitte 901-1000
- Kütüb-ü Sitte 1001-1100
- Kütüb-ü Sitte 1101-1200
- Kütüb-ü Sitte 1201-1300
- Kütüb-ü Sitte 1301-1400
- Kütüb-ü Sitte 1401-1500
- Kütüb-ü Sitte 1501-1600
- Kütüb-ü Sitte 1601-1700
- Kütüb-ü Sitte 1701-1800
- Kütüb-ü Sitte 1801-1900
- Kütüb-ü Sitte 1901-2000
- Kütüb-ü Sitte 2001-2100
- Kütüb-ü Sitte 2101-2200
- Kütüb-ü Sitte 2201-2300
- Kütüb-ü Sitte 2301-2400
- Kütüb-ü Sitte 2401-2500
- Kütüb-ü Sitte 2501-2600
- Kütüb-ü Sitte 2601-2700
- Kütüb-ü Sitte 2701-2800
- Kütüb-ü Sitte 2801-2900
- Kütüb-ü Sitte 2901-3000
- Kütüb-ü Sitte 3001-3100
- Kütüb-ü Sitte 3101-3200
- Kütüb-ü Sitte 3201-3300
- Kütüb-ü Sitte 3301-3400
- Kütüb-ü Sitte 3401-3500
- Kütüb-ü Sitte 3501-3600
- Kütüb-ü Sitte 3601-3700
- Kütüb-ü Sitte 3701-3800
- Kütüb-ü Sitte 3801-3900
- Kütüb-ü Sitte 3901-4000
- Kütüb-ü Sitte 4001-4100
- Kütüb-ü Sitte 4101-4200
- Kütüb-ü Sitte 4201-4300
- Kütüb-ü Sitte 4301-4400
- Kütüb-ü Sitte 4401-4500
- Kütüb-ü Sitte 4501-4600
- Kütüb-ü Sitte 4601-4700
- Kütüb-ü Sitte 4701-4800
- Kütüb-ü Sitte 4801-4900
- Kütüb-ü Sitte 4901-5000
- Kütüb-ü Sitte 5001-5100
- Kütüb-ü Sitte 5101-5200
- Kütüb-ü Sitte 5201-5300
- Kütüb-ü Sitte 5301-5400
- Kütüb-ü Sitte 5401-5500
- Kütüb-ü Sitte 5501-5600
- Kütüb-ü Sitte 5601-5700
- Kütüb-ü Sitte 5701-5800
- Kütüb-ü Sitte 5801-5900
- Kütüb-ü Sitte 5901-6000
- Kütüb-ü Sitte 6001-6100
- Kütüb-ü Sitte 6101-6200
- Kütüb-ü Sitte 6201-6300
- Kütüb-ü Sitte 6301-6400
- Kütüb-ü Sitte 6401-6500
- Kütüb-ü Sitte 6501-6600
- Kütüb-ü Sitte 6601-6700
- Kütüb-ü Sitte 6701-6800
- Kütüb-ü Sitte 6801-6900
- Kütüb-ü Sitte 6901-7000
- Kütüb-ü Sitte 7001-7100
- Kütüb-ü Sitte 7101-7200
- Kütüb-ü Sitte 7201-7300
Kalem Suresi - Yaşar Nuri Öztürk Meali
68 - Kalem Suresi - Yaşar Nuri Öztürk Meali
Bismillâhirrahmânirrahîm.
1. Nûn! Yemin
olsun kaleme ve satır satır yazdıklarına
2. Ki sen,
cin tasallutuna uğramış değilsin; Rabbinin nimeti sayesinde,
3. Senin için
kesintisiz bir ödül var.
4. Ve
gerçekten sen, çok büyük bir ahlak üzerindesin.
5. Yakında
göreceksin, onlar da görecekler,
6. Hanginizmiş
fitneye tutulan, deliren!
7. Senin
Rabbin, evet O'dur kendi yolundan kimin saptığını en iyi bilen. Ve O'dur kimin
doğruya ve güzele kılavuzlandığını en iyi bilen.
8. O halde,
yalanlayanlara itaat etme!
9. İstediler
ki sen, alttan alıp gevşek davranasın/yağcılık edesin de onlar da yağcılık
etsinler/yumuşaklık göstersinler.
10. Şunların
hiçbirine eğilme, uyma: Çok yemin eden, bayağı-alçak,
11. Alaycı/gammaz,
koğuculuk için dolaşıp duran,
12. Hayrı
engelleyen, sınır tanımaz-saldırgan, günaha batmış,
13. Kaba/obur,
bütün bunlardan sonra da soyu bozuk, kötülükle damgalı.
14. Mal ve
oğullar sahibi olmuş da ne olmuş?
15. Ayetlerimiz
ona okunduğunda şöyle der: "Daha öncekilerin masalları!"
16. Yakında
biz onun hortumu üzerine damga basacağız/burnunu sürteceğiz.
17. Biz
onları, o bahçe sahiplerini belalandırdığımız gibi belalandırdık. Hani, onlar
sabaha çıktıklarında, bahçeyi mutlaka kesip biçeceklerine yemin etmişlerdi.
18. Hiçbir
istisna tanımıyorlardı.
19. Ama onlar
uyumaktayken, Rabbinden gelen bir dolaşıcı bahçeyi dolaştı da,
20. O,
simsiyah kesiliverdi.
21. Sabaha
çıktıklarında birbirlerine seslendiler:
22. "Hadi,
eğer biçecekseniz ekininize erken gidin."
23. Yola
koyuldular. Aralarında fısıldaşıyorlardı:
24. "Hey!
Bugün oraya bir yoksul girip yanınıza gelmesin!"
25. Sadece
engellemeye, şiddete güçleri yeten kişiler olarak erkenden vardılar.
26. Fakat
bahçeyi görünce: "Yahu, biz yanlış gelmişiz." dediler!
27. "Hayır,
hayır! Biz mahrum edilenleriz."
28. Ortancaları/ılımlı
olanı şöyle dedi: "Ben size söylemedim mi? Tespih etseydiniz ya!"
29. O zaman
dediler ki: "Tespih ederiz seni, ey Rabbimiz! Gerçekten biz zalimler
olduk."
30. Bunun
üzerine birbirlerini kınamaya başladılar.
31. "Yazıklar
olsun bize, dediler, biz gerçekten azgınlarmışız!"
32. "Umarız,
Rabbimiz bize onun yerine daha hayırlısını verir. Biz de her şeyimizle
Rabbimize yöneliriz."
33. İşte
böyledir azap! Âhiretin azabı ise gerçekten çok daha büyüktür. Bir bilselerdi!
34. Takva
sahipleri için, Rableri katında nimetlerle dolu cennetler vardır.
35. Biz,
Müslümanları/Allah'a teslim olanları, suçlular gibi yapar mıyız?
36. Neniz var
sizin, nasıl hüküm veriyorsunuz?
37. Yoksa
sizin bir kitabınız var da ondan ders mi görüyorsunuz?
38. Onda,
keyfinize uyan her şeyi rahatça buluyorsunuz.
39. Yoksa
sizin lehinize üzerimizde kıyamete kadar uzanacak yeminler mi var da siz ne
hükmederseniz oluverecek!
40. Sor
onlara: "Böyle bir şeye hangisi kefil?"
41. Yoksa
kendilerinin ortakları mı var? Eğer doğru sözlüler iseler, çığırıversinler
ortaklarını!
42. Baldırın
çıplak kalacağı, secdelere çağrılacakları gün, onu da yapamayacaklar.
43. Gözleri
yere eğilmiş, benliklerini zillet kaplamıştır. Onlar, sapasağlam oldukları
zaman da secde etmeye çağrılıyorlardı.
44. Bu sözü
yalanlayanla beni baş başa bırak. Onları, bilmedikleri yerden yakalayacağız.
45. Süre
tanıyorum onlara. Tuzağım gerçekten zorludur benim.
46. Bir ücret
mi istiyorsun kendilerinden de onlar, bir borç altında eziliyorlar!
47. Yoksa
gayb, yanlarında da onlar mı yazıyorlar?
48. Artık,
Rabbinin hüküm vermesi için sabret! Balığın dostu Yûnus gibi olma! Hani o,
öfkelendirilmiş bir halde yakarmıştı.
49. Eğer ona,
Rabbinden bir nimet ulaşmasaydı, horlanmış bir halde cascavlak bir yere
atılırdı.
50. Fakat
Rabbi onu seçip yüceltti ve barışseverlerden yaptı.
51. O küfre
sapanlar, Zikir'i/Kur'an'ı işittiklerinde az kalsın gözleriyle seni
devireceklerdi. "Bu tam bir cinlidir." diyorlardı.
52. Oysaki o
Zikir/Kur'an âlemler için bir öğütten başka şey değildir.
----
Kategoriler
Hatim - Mukabele | Kuran Suresi | Kuran Meali | Kuran Öğreniyorum |
Kalem Suresi - Yaşar Nuri Öztürk Meali - Kuran Hatim sayfasını izlemektesiniz.
Kur’an’ı Kerim
Allah tarafından gönderilen ilahi kitapların sonuncusu olan Kur’an’ı Kerim, son peygamber Hz. Muhammed’e (s.a.v.) indirilmiştir. Sözlükte toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamına gelen Kur’an, terim olarak şöyle tarif edilir:
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
“Hz. Peygamber’e indirilen, mushaflarda yazılı olup, peygamberimizden bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş olan; okunmasıyla ibadet edilen ve insanlığın benzerini getirmekten aciz kaldığı “ilahi kelâm”dır.
İlahi Kitapların Özelliği
İlahi kitapların en büyük özelliği ve değeri şüphesiz onların Allah’ın sözlerinden ibaret olmalarıdır. Ancak bugün bu özellik sadece Kur’ân-ı Kerîm’e mahsustur. Zira diğer ilâhî kitaplar peygamberlerinden sonra insanlarca tahrifat ile karşı karşıya kalmış ve sonunda bir insanın kaleme aldığı kitaplar haline gelmişlerdir. Zâten Kur’ân-ı Kerîm’in gönderilmesinin bir sebebi de budur. Son vahyedilen ilahi kelam olan Kur’ân-ı Kerîm, kendisinden önce gönderilen ilâhî kitapların bilgi ve hikmetlerini de içeren en mükemmel ilahi kitaptır. Kur’an Son ilahi kitap olması itibarıyla da bizzat Allah’ın muhafazası altındadır. O, hiç değişmeden kıyamete kadar insanlığa kurtuluş ve huzur reçetesi olmaya devam edecektir.
KUR’AN’IN NÜZÛLÜ (İNDİRİLMESİ)
Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah’tan Hz.Peygamber’e Cebrail aracılığıyla, vahiy yoluyla indirilmiştir. Kolayca ezberlenmesi, kısa zamanda insanlara ulaşması, manasının kolaylıkla anlaşılması, inançların ve hükümlerin müminlerin kalbinde yavaş yavaş kuvvetlenip kökleşmesi için Kur’an bir defada toptan indirilmemiş, yaklaşık yirmi üç senede, peyderpey indirilmiştir.
KURAN-I KERİM NASIL OKUNMALI? KURAN-I KERİM EN GÜZEL NASIL OKUNUR?
Kuran okurken dikkat edilmesi gerekenler
Kuran-ı Kerim'i doğru bir şekilde okumak için harflerin üzerilerindeki uzatmalarına ve mahreç yerlerine dikkat etmek oldukça önemlidir. Harflerin okunuşunu değiştiren medler yani uzatmalar kişinin Kuran-ı Kerim'i nağmeli okumasını sağlamaz. Nağmeli bir şekilde okumak demek, kişinin Kuran-ı Kerim'i okurken oluşturduğu güzel sesiyle dinleyicilerin gönlüne hitap etmesidir.
Nağmeli okunan bir ayet ise insanlara karşı Kuran-ı Kerimin daha fazla okunup, daha fazla dinlenmesini teşvik eder.